• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ratar dyra ställplatser

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Vi tillhör de som ratar dyra ställplatser.
Som de flesta HB ser ut idag så behöver man bara någonstans att stå för natten.
I möjligaste mån försöker vi göra detta i anslutning till någon verksamhet som gynnas.
Helst i lantlig miljö.
Jag vill därför tipsa om natten som gick.
Idag vaknade vi upp vid Christinehof slott i Skåne.
Parkering kostar 40 kr för en natt och betalning sker via Parkster. Även i natt besökte många platsen för att sedan dra vidare. Det går bra att stå flera nätter i rad om man är självförsörjande.
För här finns ingenting.
Bara ett lugn som bara en inbiten skåning kan konkurrera med.
Och en härlig omgivning som inbjuder till fina promenader.
Slottet går att besöka och har ett cafe' som naturligtvis skall gynnas.

Jag hoppas verkligen att besökare fortsätter att sköta sig och att verksamheten kan bedrivas som idag. Utan service som medför kostnader som skall täckas genom dyra avgifter.

Riktiga ställplatser behövs naturligtvis också men det är bra om det finns ett val.

Nu ska vi ut i regnet, det finns inget dåligt väder,,,,

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Jag vill därför tipsa om natten som gick.
Idag vaknade vi upp vid Christinehof slott i Skåne.
Parkering kostar 40 kr för en natt och betalning sker via Parkster. Även i natt besökte många platsen för att sedan dra vidare. Det går bra att stå flera nätter i rad om man är självförsörjande.
För här finns ingenting.

Solus

HBK Intresserad
Kommun
Uddevalla
Samma här!!! T ex Ulricehamn, Alingsås, Vänersborg och Trollhättan har fattat grejen. Bra, fina och gratis platser för HB, så man kan lägga pengarna på att äta och handla där och därmed gynna ortens handlare istället.
Solleröns camping har också fattat hur en HBåkare vill ha det, med bra och billig plats utanför receptionen, men ändå med tillgång till all service.
Har varit ute i 4 veckor i Norge och norra Sverige. Bara hemma för lite fix och drar iväg till Norrland nästa vecka. Står sällan på betalplatser, då de sällan är prisvärda. Man har ju allt man behöver i HBn!

Toppen