Sv: Rast & Camp App uppdaterad
Hej! Har du hunnit testa? Jag har gjort det och det fungerar bra. En del platser är något felmarkerade men inte något katastrofalt.
Däremot har jag med min Iphone 4S och min Ipad 2 försökt att lägga in nya ställen. När allt är inmatat med bild och allt så får jag att det är: Fel! Ett fel uppstod vid sändning till servern. Försök gärna igen om en stund. Avbryt.
Detta händer med min Iphone 4S både när jag använder WiFi med mitt hemmanätverk som är Telia ADSL 24 eller när jag använder Telia 3G. Även när jag använder Ipad 2 via WiFi hemma får jag samma meddelande.
Är det någon som vet varför? Telia vet inte, utan tror det är någon inställning i Iphone och Ipad.
Rast&Camp svarar så här:
Jag har talat med en kollega. Han tror att du har en proxy på telia-abonnemanget. Jag tror du kan se det i telefonens inställningar, allmänt, nätverk,mobilt datanätverk. Jag vet inte hur man isåfall rättar till det. Troligen genom att återställa telefonens nätverksinställningar.
Tittar jag där i Iphone 4S så står det MMS-proxy och ett som liknar en IP-adress. Det står också MMS-maxstorlek 307200.