• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rassel i koppling

F

F.d. 53162

Guest
På hemväg från Spanien, nånstans i Frankrike, började det rassla i kopplingen varje gång jag växlade, men efter 5-6 växlingar försvann ljudet. Gick bra tills vi kom till Danmark, då hördes det igen. Samma sak, efter några växlingar försvann det.
Nu ska jag in och byta olja och filter, men det är ju inte lätt att visa på felet när inget hörs.
Någon som har nån teori?

Bestliner

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: RASSEL I KOPPLING

Inte helt lätt att gissa. Du beskriver inte vilken motor och växellåda du har men av din avatar att dömma gäller det en Fiat. Det finns trådar som beskriver problem med urtrampningslager samt dubbelmassesvänghjul. Hoppas du tar dig hem utan bärgare för oljud frå kopplingen brukar tyvärr vara förebud om något dyrt. Lycka till

F

F.d. 53162

Guest

Det är en Fiat med 130 HK , Årsmodell 2012. Bilen har bara gått 2500 mil och jag har fortfarande garanti kvar. Tycker det är konstigt om kopplingen rasar efter så kort tid.

Bestliner

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Hej igen
Det är givetvis så att en koppling skall hålla mycket längre än så. So tur är har du ju garanti så att du utan kostnad får felet fixat vad det nu är. Det behöver ju inte vara något stort som händer.

Toppen