• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ras på 6 växlad låda

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Vi invaggas nog att tro att våra växellåds problem är över när felet på 5 e växeln åtgärdades. Denna vecka har 2 st i Renault och en Iveco båda 6 växlade och uttagna 07
börjat bli tråkiga Renaulten har vi plockat av lådan och lämnat in för renovering och om jag har tur är det bara cynkringarna kostnad ca 3000 kr skulle det behövas nya drev så är det ca 13 000 kr ink jobb.Och Ivecon uppvisar samma problem det går bra att växla upp men på ned växlingarna skrapar det och räknar kugg.Båda har gått ca 16 000 mil och dit har vi nog inte nått med våra 6 växlade lådor på Husbilarna ,kanske en föraning om vad vi har att vänta.

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025
Sv: Ras på 6 växlad låda

hej det är inte bara fiat som har dåliga lådor, min vito 05a har tappat programeringen 3ggr (automat)lägger in 6an på lågfart ca 1000varv på motorn så man får växla manuelt dom har även byt oljekyl nu skall dom byta konvörtern ,bilen har 16500mil på 4år ,så nu har jag bytt bil, min förra bil vito rasade i lådan när jag skulle lämna bilen till försälgning. så jag håppas jag min fiat håller bättre, men jag segdrar aldrig min fiat växlar ner hellre spes när man kör med farthållare ,mvh håkan,r

Toppen