• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rapido 7087 F vattentömning

hellstrand

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
5022
Medlemskap
2022
Hej. Nyss köpt en beg Rapido och skall tömma vattnet. Jag kan inte finna kranarna för att tömma tanken. Instruktionsboken är på tyska och små bilder, som inte säger var kranarna sitter. Någon som kan berätta?
Sedan undrar jag om det möjligen går att ladda ned instruktionsbok på svenska?
Med vänlig hälsning Chris

hellstrand

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
5022
Medlemskap
2022
Sv: Rapido 7087 F vattentömning

Tack för svar. Nej inte där (haft flera hb tidigare), jag har hittat pluggen och den satt på något för fransmän naturligt ställe. Hittade några som tidigare ställt samma fråga, men ingen som fått svar, så det blev lite sökande.
Efter mycket klurande lyckades jag öppna en skiva man sitter på och under mattan en (mycket liten lucka) i golvet (enda plats med dubbelgolv) så hitta jag en kran.
Med vänlig hälsning och tack. Verkar inte vara många som äger Rapido.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Du får förmodligen fler och bättre svar på dina frågor om du berättar vilken bil du har, Rapido gör ganska många olika modeller! :) I din avatar finns en Bürstner?

F

F.d. 2692

Guest

Du får förmodligen fler och bättre svar på dina frågor om du berättar vilken bil du har, Rapido gör ganska många olika modeller! :) I din avatar finns en Bürstner?

Tog en stund för mig, men sen läste jag rubriken och där står det att det är en 7087 F.

Har en 9087 och det var inte helt självklart var den satt heller.

Toppen