• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motor Ram Promaster med Pentastar V6 bensinmotor

Olaboss

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
45031
Medlemskap
2026
Hej, Ny medlem här. Jag hittade ingen introduktionspost så, här följer en kort introduktion:
Nyligen hemflyttad efter att ha bott 20 år i Colorado. Importerade min hembyggda plåtis, tvåor på besiktning. Byta lyktor, inte samma som Fiat, köpte nya lyktor från USA. Installerade och de funkar, men nu startar den ej. Signaler på instumentbrädan påvisar ETC electronic throttle control en blixt inom bakvänd parentes. Jag har frågat experter på Ram Promaster forum men inte fått någon hjälp. Undrar om någon här har några tips? Jag har beställt ODB dongle med blåtand och ska nedladda en speciell Promaster app när den kommer.
Jag ogillar fordon med en massa lull lull och sensorer överallt.
Hälsningar Ola

Bilagor

• IMG_8264.webp
    IMG_8264.webp
    861,8 KB · Visningar: 53
Hejsan och välkommen, nja det blir nog inte så lätt med tips, för här i Sverige och Europa så finns det i princip ingen annan variant än lite olika dieselmotorer i "Ducato". Förr upp till 3Liter, men numera 2.3L och senast 2.2L upptrimmade mindre motorer för att klara avgasnormerna.
Men jag tror att din motor V6/3.6L ?? sitter bl. a. i en del Chrysler Voyager's som ändå är/var en lite mer halvvanlig bil i Sverige. Så kanske gå den vägen i stället.
Ja, allt för mycket elektroniskt lull lull med väder som dessutom skiftar mycket i temp/årstider och luftfuktighet m.m. är inte alltid en bra combo tyvärr.
Welcome Home i alla fall :msn_wink:.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen