• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Radiostyrt

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Hej alla husbilsvänner.
Jag ser att det söks jägarkompisar och pistolskyttevänner i anda trådar.
Jag är själv lite barnslig och håller mig till radiostyrd prylar, inte knallpåkar.
Finns det någon mer som tycker detta är kul, själv föredrar jag båtar, men skulle vilja lära mig helikopter och flyg.
Hade varit kul att åka till någon träff typ skalabåt eller flyg i sommar, och resesälskap då hade varit mycket trivsamt.
Så om det finns någon mer därute som gillar detta så hör av er.
MVH KEJO 20
 

Wally

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Växjö
HBK-Nr
82
Medlemskap
2025
Sv: Radiostyrt

Hej!
Jag har hållit på med radiostyrda båtar och flyg, men det är ett tag sedan.
Men jag har en del motorer och div. tillbehör kvar, så man kanske får intresse för det igen.
Jag har en obyggd byggsats Graupner som jag hade tänkt bygga en gång.
 
F

F.d. 7997

Guest
Sv: Radiostyrt

Hej Kejo

Har hållit på med radiostyrda flygplan förr ,, byggde väl en del men mitt största nöje var att flyga dom, vi höll på på Torslande flygfällt där dom håller på ännu .

Jag flög mycket då , och blev sedemera insruktör för andra nybörjare, jag byggde egna skidor " egen konstruktion" lite bredare och blev lite sedd som att det där kan väl inte funka, men när det var en decimeter nysnö och ej plogat då kom jag upp.

Startade även från vattnet med pontoner och landade inte alls märkligt, men har väl inte flugit på några år nu, men det är som att ,,,har man en gång lärt sig att cykla så kan man de, även om man kan va lite ringrostig .

Men ni har väl ett modellflygfällt i Varberg har jag för mig, men man vet ju aldrig man kanske kunde starta en länk med modellflygsintresserade,,,

Vi hörs

Stig 296
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Hej på er alla!
Jag håller på med radiostyrt flyg. Jag har för tillfället 3 st modeller som jag flyger med.
1 Sessna 182 med en spännvidd på 180 cm, 1st Great planes You can do 3d med en spännvidd på 165 cm och det är en 3d kärra som är ganska trevlig att flyga, framför allt lättflugen och kan otroligt mycket om man vill eller vågar att ge sig på med olika trick.

Det 3:de planet är liksom nr.2 en 3d kärra från great planes ucd 3d giant. Den är lite större än de övriga spännvidd är 208 cm och kroppens längd är 213 cm och en motor på 36 cc och 3,5 hkr den kan vara ganska stygg mot fingrar om man inte passar sig (vilket jag har fått erfara vid ett tillfälle)

Har även ett pågående projekt. Det är en Cap 232 med spännvidd på 180 cm och med en boxermotor på 29 cc. Jag har också 2 st helisar en Quik learner med 60 motor och en eldriven mindre modell som är ganska trevlig och någorlunda lättmanuvrerad. Men helikopter kräver väldigt mycket träning och den tiden har jag inte för tillfället så dessa modeller får stå på hyllan och vila sig.

Jag såg att det efterfrågades om flygmeetingar det finns ju en väldigt massa sådana, bla en sjöflygträff i Lidköping ( alldeles vid Cronokampingen) som jag besökte förra året. Jag kan kolla när denna träff är detta året om det finn intresseför det. Sedan finns det en mycket trevlig träff i Laxxå där det flygs med Jetmodeller, det är riktigt imponerande. Det är otroligt att se dessa farkoster i luften i Ca: 400 km/h. Ljudet är från dessa motorer identiskt med fullskalamotorer. Där kan man stanna över med husbilen alldeles intill flygfältet om man så vill. Hör av er om det verkar intressant att fortsätta med detta ämne.

ucd giant.jpg
Ha dé
hls Stiffe
 
Senast ändrad:

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Radiostyrt

Godmorgon
Jo jag är mycket intresserad att åka och titta på detta så hör gärna av dig.
Ha en fin dag.
MVH KEJO 20
 
Toppen