• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Radioantenn

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Radioannten

Eftersom det är en halvintegrerad bil byggd på Fiatchassi så är det Fiats antenn som lär vara inbyggd i backspegeln. Det har skrivits om detta tidigare vill jag minnas och då om att denna antenn inte var den bästa.
 

skogen

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
1361
Medlemskap
2024
Sv: Radioannten

Hej!
På våran 660 SL -08 har man monterat en extern antenn i underkant av vindrutan på insidan.
Jag är inte nöjd med mottagningen, mycket brus under färd, annars bra vid stillastående.
Hällsningar SKOGEN.
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Radioantenn

Nu har jag monterat ny radioantenn. Jag har placerat den som framgår av bilden.
Nu hoppas vi på bättre motagning. :music-icon::music-icon:

Åke
 

Bilagor

  • Antenn på husbilen.JPG
    Antenn på husbilen.JPG
    92 KB · Visningar: 15
H

hianders

Guest
Sv: Radioantenn

Hej Åke!

Hur har du gjort med jordningen?

Hälsn. Hasse
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Radioantenn

Hej Hasse!
Det blev ett spett i marken och en lång kabel.(skämt å sido)
Har lött på en kabel på antenn jordningen till karosserit.


Hälsn. Åke
 
H

hianders

Guest
Sv: Radioantenn

Hej igen!

Ratta in 1179 khz mellanvåg i eftermiddag och om du då får in SR Utlandsprogrammet får du godkänt på installationen.:cool::):)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50051

Guest
Sv: Radioantenn

Hej intresant med dålig radiomottagning, det är ju så tröttsamt med rassel i högtalarna när man lämnat civisilationen, har en antenn i vindrutan.
Jag har provat med att koppla till TV antennförstärkaren men icke, ska man ha ett spröt på taket kan man ju lika gärna ha den på torpeden som på farsans tid men lite bökigt med dubbla skärmar och trångt jag får väl dryfta detta med andra föståsigpåare och kunniga fackmän under vintern
anders
 

skogen

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
1361
Medlemskap
2024
Sv: Radioantenn

Hej!
Vid leverans av vår nya bil hade firman fått monterat en annten i underkant av vindrutan, det har bara varit strul med mottagningen hela tiden, men efter en service förra veckan med klagomål på mottagningen så hittade man en orginal monterad annten i ena backspegeln som blev inkopplad i radion. Har varit på turne sedan i torsdags kväll med en underbar mottagning hela turen.

Hällsningar Skogen.
 
Toppen