F
F.d. 24351
Guest
Hej på Er!
Köpte en husbil i höstas(Dethleffs alkov) som är baserad på en Fiat Ducato-03 och kommit fram till att ljudet är bedrövligt
, så nu skall jag planera in en ny anläggning under vintern. Det sitter idag en Radio Blaupunkt någonting samt VDO högtalare inne i bodelen och troligen Fiat orginal fram, radion är också kopplad på bilbatteriet och inte bodelsbatteriet
Jag skulle vilja sätta in en radio(typ 4x50W) med fjärrkontroll samt byta ut högtalarna i bildelen till nya i dörrarna i stället.
Bodelshögtalarna är idag 10 cm skulle nog kanske få plats med 12,5 cm , det viktiga är att det blir bra högtalare.
Är det någon som gjort detta och kan komma med lite tips och ideer, storlek märke mm?
Det skulle vara bra med tips eller länkar på var man köper bra grejor på nätet.
MVH//Buhring
Köpte en husbil i höstas(Dethleffs alkov) som är baserad på en Fiat Ducato-03 och kommit fram till att ljudet är bedrövligt
Jag skulle vilja sätta in en radio(typ 4x50W) med fjärrkontroll samt byta ut högtalarna i bildelen till nya i dörrarna i stället.
Bodelshögtalarna är idag 10 cm skulle nog kanske få plats med 12,5 cm , det viktiga är att det blir bra högtalare.
Är det någon som gjort detta och kan komma med lite tips och ideer, storlek märke mm?
Det skulle vara bra med tips eller länkar på var man köper bra grejor på nätet.
MVH//Buhring