• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

radio

F

F.d. 55293

Guest
Önskar lite råd. Vi behöver byta ut vår bilradio i husbilen. Vi vill som nu ha en med fjärrkontroll, kollat runt lite men är så dålig på detta. Vårt behov är endast RDS radio o cd. Hittat en på Net o net 699kr känns väldigt billigt? Den är på 4 gr 40w är det nog? Vad ska man tänka på? Vad kan skillnaden vara på ex denna 700kr o en för 2.500kr? Då tänker jag på ljudkvallite och inte "finesser" m.m. Ja ni förstår vår okunnighet.
Mvh Lena Sunesson
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: radio

hej, jag köpte en radio med cd/mp3/rds från Claes olsson, strax under 1000-lappen. Kravet jag hade var fjärrkontroll. Vill ju kunna styra eländet från sängen lat som man är! Funkar kanonbra!
 
F

F.d. 55293

Guest
Sv: radio

Vi lider av samma lathet. Kollade precis Clas O de har en för 799kr.
Den blir nog bra.
:wub:
 

PelleJ

HBK Intresserad
Inlägg
81
Kommun
Umeå
Sv: radio

Köp en lite bättre apparat så får du mindre problem med radiodelens känslighet.
En del billigare apparater hoppar och far när dom ska hitta nästa mast.

Min rekommendation är minst en
Pioneer DEH-2200UB

Undvik alla kina apparater som man inte känner igen namnet på.

Mvh
Pär Jakobsson
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: radio

Hej

Jag har haft flera "billiga" Avant bilstereo från Netonnet med fjärrkontroll och de har fungerat utan några som helst problem.

Kenneth
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.787
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: radio

Det finns ju många nivåer på "fungerar" när det gäller bilstereo/radio. Om man inte lyssnar på radio fungerar det mesta, men radiomottagningen och de funktionerna brukar vara mycket bättre i kvalitetsapparater.
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: radio

I min nya bil så sitter det en JVC som säkert kostar 5000 kronor. Om jag jämför den med mina tidigare Avant apparater så märker jag ingen skillnad i ljud och radiomottagning, men det brukar ju vara så att man får det man betalar för.

Kenneth
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: radio

Nu önskade ni en lågpris radio/CD....
Någon här rekommenderade Hillman från Itsajten, kanon spelare för pengarna!

Själva kör vi med denna: (har haft någon billigare Hillman innan som oxå var bra)
Bilstereo in-dash, HDC-1820
Fantastisk GPS i 3D + Bluetooth = Trafikvänligt tfn pratande!

Mvh. Magnus.S
(vi har en beg. med 3.5" skärm, DVD, fjärr, Bluetooth, backkameraingång m.m. 800:)
 
Toppen