• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Radera innehållet på Mikro-sd-kort.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag har ett mikrosdkort på 32 gb som jag tänkte radera innehållet på för att användas på nytt i en nalle. Det visade sig att det tycks vara fullständigt omöjligt att radera kortet! Är det jag eller kortet som bestämmer? :mad:

Hur gör man? :confused:

Tack på förhand! :rolleyes:

Jappe

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Radera innehållet på Mikro-sd-kort.

Lättast är att formatera om det. Antingen i enheten den sitter i (det bör finas någon sådan funktion inbyggd i enheten) eller stoppa det i en adapter och gör det i datorn. Den ska formateras med Fat32 (om du får något val).

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har raderat sådana kort tidigare och även formaterat dem men den här gången så var det bom stopp. Jag fortsatte att "joxa" fram och tillbaka och till slut lyckades jag med en radering. Fråga mig inte hur jag gjorde!

Jappe

HenryB

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
14314
Medlemskap
2024

Hej!
På vissa kort finns en liten spärrknapp. När den är aktiverad, kan inte kortet raderas.
Henry

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Spärrknapp finns nog bara på de stora sd-korten, inte på microsd-korten. I varje fall hittar jag inte någon.

sd.jpg

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja järnvägar! Så utstuderat onödigt (i varje fall i mitt tycke)! Den kan vara det som gjorde att jag inte lyckades första gången. Jag provade flera adaptrar och när jag kollade dem nu så var en av dem låst!

Jappe

Senast ändrad:
Toppen