• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Röstningsfunktion på Internet

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025
Sitter o läser en del inlägg om hur det går till på Bla årsmötet. Många som tycker o tänker, många som tar illa vid sig.. Många som inte bryr sig. Jag kommer inte deltaga i årets möte, då jag inte är fullvärdig medlem ännu ;)

Som en helt internetbaserad organisation så torde det ligga i intresset från medlemmarna att det utarbetas någon form av funktion för att kunna deltaga vid beslut och röstningar av olika slag.

Jag tittar gärna på detta under sommaren, då jag skall resabort några månader hinner jag det ej nu. Men det finns enkla lösningar som bla. Lund, Luleå och Chalmers tekniska högskola nyttjar vid val till studentkåren. Det finns även lite mer avancerade system med bank id (även vissa gratis versioner) som är mycket intressanta då användaren får signera varje beslut med sitt id och kod.

Detta borde underlätta arbetet både för styrelse och deltagare som inte kan komma till själva mötet.

Som sagt bara ett erbjudande om att forska i det hela :)

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Sv: Röstningsfunktion på Internet

Strålande initiativ Freddy, kör på!

Det har ju framgått rätt tydligt att det inte behövs någon välsignelse från styrelsen för att undersöka möjligheter till utveckling. Det är upp till oss medlemmar att ta tag i det.

Jag tror dock att det behöver vara ett ganska komplett förslag som slutligen läggs fram för beslut.
Gärna då också ordentligt vädrat i forumet.

Hojta till om du vill bolla ideer med någon.

/Roger

F

F.d. 16416

Guest

Verkligen ett klokt förslag och ett fint erbjudande för att utveckla klubben, så att flera trots milen kan göra sin röst hörd.
Kanske ett förslag att lämna en motion på inför årsmötet.
Vore trots allt bra, om detta kunde förankaras i klubbens veksamhetsplan och kanske få lite monetära resurser för en grundlig utredning.
Föreslagen "utredning" kommer ju att utföras först efter årsmötet.
Enligt kassören borde vi ju kunna satsa några kronor per medlem för detta.
Vill inte byrokratisera förslaget men visst vore det bra om klubben verkligen stod bakom förslaget.
En tanke kanske värd att öppet diskutera!
Eller?

Roadglider

Senast redigerad av en moderator:

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025

Visst vore det bra med en förankring, och att man har HBK bakom sig i arbetet. Om någon vill och har tid så uppskattar jag hjälpen med att Motionera det hela ;) då jag håller på att packa inför avfärden till Kina och Japan på Söndag...

Kommer vara online sporadiskt under de närmsta månaderna. Men vill inte lova för mycket innan jag vet hur det ser ut med Internet förbindelserna over there ;)

/Freddy

F

F.d. 16416

Guest

Lite avundsjuk på dej, men anar att resan inte bara har turistinslag.

Förhoppningsvis finns ett djupt stöd för dina tankar i klubben.
Detta har ju framgått av många tidigare inlägg, dock i mera svepande termer.

Tror säkert du kan förvänta dej en motion till årsmötet och sedan bara hoppas att de få, som deltager i årsmötet bifaller den.

Ha det bra !

Roadglider

Senast redigerad av en moderator:
Toppen