• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rördragning till Gasol

F

F.d. 25410

Guest
Hej,

Någon som vet vad som gäller vid rördragning av gasol?

Får man ha en elektrisk ugn under en gasolhäll?

Är det helt besiktningsfritt numera från bilprovningen gällande gasol?

Förvaring av gasolflaskor, måste det vara i ett avgränsat utrymme?

Annat?

Jag la mina planer på hyllan angående induktionshäll i min husbuss, det plev en för avancerad, tung och dyr lösning för att det skulle fungera, så nu får det bli gasol.

Hade jag inte redan tagit hål i min bänkskiva för 10.000:- så hade jag köpt en dieselspis, men dom finns ju inte i standardstorlekar tyvärr.

Tacksam för svar

Mvh Stefan

Ps, jag har betalat in min medlemsavgift för några dagar sedan..........:wink:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Rördragning till Gasol

Om jeg har oppfattet endringene rett så er de tekniske kravene som før, men besiktingen er borte. Gasol beholdere skal være i ventilert utrymme, og hele anlegget skal være tett. Rør skal festes slik at de ikke kan bli skadet.
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Rördragning till Gasol

Gasolflaskan/orna skall stå i ett tätt utrymme som inte är i anslutning till bodelen. Platsen skall dessutom ha dränering utan kanter, så ev. läckage kan rinna ut. Vid gasolbeiktning hos Motor 2008 fick vi nerslag på att flaskorna stod på golvet och täckte hålet. Löstes med 2 ribbor så golvet blev fritt.
Leffe
 
F

F.d. 25410

Guest
Sv: Rördragning till Gasol

Hej Ove G, jo bänkskivan har underlimmad vask och kantad med ek och inte den billigaste direkt, sedan var även den delen som ligger över turistbussens wc också med i det priset, ganska stor bit som blir som en köksö.
Tack alla ni andra för era tips.

Ha det bra
Stefan
 
Toppen