Hej!
Köpte en beg husbil i början av Maj i fjol.
Sedan dess har vi haft husbilen inne på garantiarbeten flera gånger under drygt 1,5 års tid.
Det har mestadels handlat om vår Webasto dieslvärmare och minst 8 verkstadsbesök har det blivit innan de till slut lyckades få den att fungera så att vi kan använda värmaren utan problem.
Vi har även låtit dom göra en del nyinstallationer av andra grejer. Men...
Inte en enda gång har vi fått någon arbetsbeskrivning av firman som utfört reparationerna/installationerna.
Det är samma firma har gjort alla reparationer/installationer.
Vi har efterlyst dokument som visar vad som gjorts samt vilka delar som blivit monterade, utbytta eller lagade.
De har dock gett oss fakturakopior på några, inte alla, av de delar som de säger sig ha bytt.
Men dessa kopior visar ju inget annat än att de kan ha köpt in dessa delar.
De visar ju inte att delarna har bytts ut.
Vi anser att det är viktigt för oss att kunna visa på de lagningar de gjort samt de delar som de har bytt och säger sig ha satt in nya.
Inte minst vid en eventuell försäljning utan även om problem uppstår med de delar som de bytt eller lagat.
Vi har nu både muntligt men även via Mail försökt få dem att förstå detta och vi har bett dem skicka någon form av dokumentation som visar vad de har gjort.
Men de har inte ens svarat på våra mail trots att vi nu har skickat mail 4 ggr!!
De har svarat muntligt att de inte vet hur andra gör men att de helt enkelt inte skriver några arbetsjournaler eller arbetsbeskrivningar !?
Vår fråga på detta blir:
Visst har man som kund rätt att få ut en arbetsbeskrivning på utförda arbeten av firman som utfört arbetet?
Även om det gäller reparationer som går på garanti?
Någon här som vet vad som gäller?
/Coneli
Köpte en beg husbil i början av Maj i fjol.
Sedan dess har vi haft husbilen inne på garantiarbeten flera gånger under drygt 1,5 års tid.
Det har mestadels handlat om vår Webasto dieslvärmare och minst 8 verkstadsbesök har det blivit innan de till slut lyckades få den att fungera så att vi kan använda värmaren utan problem.
Vi har även låtit dom göra en del nyinstallationer av andra grejer. Men...
Inte en enda gång har vi fått någon arbetsbeskrivning av firman som utfört reparationerna/installationerna.
Det är samma firma har gjort alla reparationer/installationer.
Vi har efterlyst dokument som visar vad som gjorts samt vilka delar som blivit monterade, utbytta eller lagade.
De har dock gett oss fakturakopior på några, inte alla, av de delar som de säger sig ha bytt.
Men dessa kopior visar ju inget annat än att de kan ha köpt in dessa delar.
De visar ju inte att delarna har bytts ut.
Vi anser att det är viktigt för oss att kunna visa på de lagningar de gjort samt de delar som de har bytt och säger sig ha satt in nya.
Inte minst vid en eventuell försäljning utan även om problem uppstår med de delar som de bytt eller lagat.
Vi har nu både muntligt men även via Mail försökt få dem att förstå detta och vi har bett dem skicka någon form av dokumentation som visar vad de har gjort.
Men de har inte ens svarat på våra mail trots att vi nu har skickat mail 4 ggr!!
De har svarat muntligt att de inte vet hur andra gör men att de helt enkelt inte skriver några arbetsjournaler eller arbetsbeskrivningar !?
Vår fråga på detta blir:
Visst har man som kund rätt att få ut en arbetsbeskrivning på utförda arbeten av firman som utfört arbetet?
Även om det gäller reparationer som går på garanti?
Någon här som vet vad som gäller?
/Coneli