• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rädda miljön och världen så vi slipper skatt på husbil! (?)

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Med anledning av diskussionen i tråden om skatt som kom att handla om överbefolkning och lite annat så tänkte jag att det kanske kan vara på sin plats med lite fakta.

Kolla nedan och gör alla tester, det borde skapa ett bra diskussionsunderlag inför och över helgen.

 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Nu har det ju gått en stund sedan jag la upp denna länk, så är mest nyfiken på om någon av alla som kollat in i tråden har gjort några tester?

Hade någon alla rätt :)

Var det nåt som förvånade dig?
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Inte många rätt…
Det är intressant att se hur lite man har koll på, när man i själva verket tror att man är riktigt med i matchen.

Sen visar det sig att man är inte inte ens är med på bänken, utan sitter på läktaren som bäst:)

Jag gillade Rosling och det jobbet dem gör är bra, riktigt bra.
 

landetRunt

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
32411
Medlemskap
2024
Är väl lite fusk men har man läst Hans Roslings böcker så har man förstått att situationen - i alla fall inte i alla avseenden - inte är fullt så desperat som man tror i sina mörkaste stunder. Att utvecklingen i världen även innebär massiva förbättringar för om inte alla så de flesta, inklusive utvecklingsländer. Har ni inte läst dom, så gör det - Factfulness och Hur jag lärde mig förstå världen - bra motpoler till braskande rubriker..
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Är väl lite fusk men har man läst Hans Roslings böcker så har man förstått att situationen - i alla fall inte i alla avseenden - inte är fullt så desperat som man tror i sina mörkaste stunder. Att utvecklingen i världen även innebär massiva förbättringar för om inte alla så de flesta, inklusive utvecklingsländer. Har ni inte läst dom, så gör det - Factfulness och Hur jag lärde mig förstå världen - bra motpoler till braskande rubriker..
Dessutom en bra balans till de flesta kommentarer om att DEM kan inte utvecklas si eller så, för då kommer VI få lida.
 
Toppen