Sv: Räcker det med solcell.
Det är precis som sagt att det beror på hur mycket ström man förbrukar etc.
Min erfarenhet är dock att med min användning så klarar jag mig mycket bra.
Litet fakta. Jag har 2 st paneler på 140W st. Jag har två bostads batterier på 108 amp st.
Jag har aldevärme och webastovärmare och använder bilen från slutet av mars till böran av oktober. Jag är ganska rörlig men står ibland stilla 3-4 nätter utan landström eller körning.
Alla lampor förutom lysröret i köksfläkten är LED. TVn är också LED.
Värmen går mest på gasol men ibland också på diesel vilket drar något mera ström.
Jag har en inverter som bara används till datorladdning. TV blir när vädret är dåligt men då kan det bli några timmar 3-4 på en kväll. Jag har alltid klarat mig utan problem med tillgången på ström. I mars var det så kallt att värmen gick hela tiden och tre dygn gav inga strömproblem och batterierna var i princip fulla varje kväll. Vi hade sol på dagarna.
Vinteranvändning är något helt annat. Då ger solpaneler mycket litet ström och mörker och kyla ökar behovet. Då behövs större batteribank eller bränslecell för att klara sig längre tider än ett par dygn med min förbrukning.
Det går att räkna fram vad ditt normaldygn förbrukar och vad de olika källorna på laddning kan ge.
Om du sedan också kommer ihåg att aldrig förbruka mer än 50% av batterikapaciteten kan du räkna fram vad du behöver i form av batterier och laddningkällor. Att börja med att byta alla lampor till LED är en god start för ström som aldrig förbukats behöver ju inte laddas igen