• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pust och stön!!!

F

F.d. 1883

Guest
Skall straxt ut och använda den tvåhjuliga delen av fordonsparken!
tar cykelbussen över till Öland för att hälsa på brorsan och en del andra kamrater på Möllstorps camping, samt en f.d arbetskamrat som ligger på Saxnäs camping.
Nu låter väll detta som ett stort uppdrag kilometermässigt men jag har bara en knapp kilometer till påstigningen och sedan åker man ju gratis de dryga sex kilometrarna på bron, dock blir det väll någon halvmil till Saxnäs tur o retur!
Vädret är strålande men det pratas om åska! får se om jag överlever!:twitcy:
Fortsatt trevlig semester ni som har!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Pust och stön!!!

HaHa...har du börjat i friskusklubben??Eller är det nåra kilon som måste bort..
Ha det gott på ön
Hälsningar/Zlatko:wink: :wink:
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Pust och stön!!!

Cykelbussen!

Jag såg en inre syn där alla passagerarna satt och trampade frenetiskt på pedalerna vid varje säte fär att få bussen att rulla. Hade faktiskt varit en rolig syn :D ;) .

Vädret är minst sagt växlande. Igår morse åskade det rejält för att sedan bli strålande sol. Nu har vi kanonväder här i Ystad. Hoppas du får sammaledes under din Ölandstur.
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Pust och stön!!!

Har en hemsk tillkännagivelse att göra......................!!!!
Det blev ingen runda till Öland!
När jag kom fram till påstigningen och såg att jag hade dryga halvtimmen att fördriva innan avgång så cyklade jag ut på Svinö, man ser det om man tittar rakt ner precis när man kommit upp på stigningen mot högbrodelen.
När jag i sakta mak rullade genom en solig skog så ringde hustrun på mobilen och sa att hon skulle sluta vid tolv och inte fem som vanligt!
Hon var intresserad av att åka över till Öland men i ett annat syfte än jag.
Så jag gjorde som många andra svenska män, jag avbröt min planerade resa och gjorde min äkta hälft till viljes!!!!;)
Det blev dock en trevlig vistelse på Öland ändå, vi träffade min bror samt en del andra bekanta och vi sov över på en Stellplatz i husbilen på Möllstorps camping.
Planerar att ta upp den avbrutna resan nästa vecka.....om hustrun inte har andra planer!

Zlatko!.........................Häng på cykeln på bilen och kom hit så får vi se om du hänger med!!!!!!!!!!!!!!!:D !!!!!!!!!!!!!!!
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Pust och stön!!!

När vi åkte runt i Danmark så såg jag denna skylt en cyklare med hatt, tanken hamnade genast på Fabror Claes och hans mycket väl formulerade ord: "Att inte cykla är att gå för långt!". Men att stå modell för en dansk vägskylt är inte det att gå för långt, eller är det jag som är ute och cyklar? Ja så det kan bli med när fantasin flödar och GPS:en nickar till och tappar kartan. Och Kingen inte syns i backspegeln.

cykelskylt.gif
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Pust och stön!!!

Så blev det av,cykelturen till Öland via "cykelbussen" som man måste åka då det är förbjudet att cykla på bron så här års!
Kom iväg vid 9.00 och var över drygt tio minuter senare,tog en runda på Möllstorp camping och såg folk vakna til liv med mackor och kaffe!,kände mig pigg och nyttig som redan var i farten!
Körde norrut till Saxnäs där en kamrat säsongscampar,SMS:ade först för att se att han inte låg och drog sig men fick snabbt svar....kom du, kaffet är klart!
Fick en lugn stund i solen samt fika med bröd.....så var den rundan med cykel i onödan!
Satt ett par timmar och drog sedan vidare mot Färjestaden,gick in på Köpcentret och gjorde av med ingenting!!!
Fortsatte mot gamla färjeläget och blev sugen på lunch,tunnbrödsklämma med korv och räksallad,så var cykelturen hem också i onödan!
Kaloribortfallet kontra intaget låg nog på fel sida!
Cyklade runt i det sköna vädret nere i hamnen,drog mig tillbaka mot bussplattan via Möllstorp igen och där blev man ju glass sugen!
Tog bussen vid 15.30 över bron och nu är det dax att laga middag till hustrun!
Får nog bli en promenad,eller en runda till på cykeln in till stan,hustrun får välja!
Jag är en generös man!;)
En runda som jag kan rekomendera andra,dock kanske ni har längre TILL "cykelbussen" än vad jag har.:twitcy:
 
Toppen