• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pumpkrångel vid påställning

• Startad av Startad av F.d. 55345
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 55345

Guest
Vi har just ställt på vår Hobby 03, Modell 650 FSC. När vi nu kollar alla funktioner har vi fått problem med vattenförsörjningen. Det finns vatten i tanken. Pumpen hörs arbeta och ur kökskranen kommer också en visserligen mycket svag, men ändå, stråle. Toaspolning, tvättställ och dusch reagerar inte alls.
Ni som kan det här: Har vi fått in luft i systemet eller vad? Vad kan vi kolla eller göra för att få eländet att fungera? Hjäääälp!

Georg Flessa

Sv: Pumpkrångel vid påställning

Hej där,

Samma här.... Nästan inget vattentryck alls, men Viktor (5 år) sa att det rann vatten under husbilen när kranen i köket stod på för fullt (svag rännil ur kranen). FV-pumpen fungerade, men det mesta av vattnet försvann ut under husbilen. När jag hade stängt alla luftnings- och tappkranar funkade allt som vanligt igen. Jag hade då hunnit köpa ny slang + slangklämmor, tittat ut en ny pump i Kama-katalogen och fyllt+tömt FV-tanken några gånger (+ ett antal svordomar). Frid och fröjd igen! Mao stäng alla kranar och ventiler som varit öppna under vinterförvaringen!

/Henrik

Tillbaka
Toppen