• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Profilplagg - Husbilsklubben.se?

F

F.d. 29783

Guest
Hej alla glada, jag har en liten undran ang profilplagg. Har det diskuterats tidigare eller är det en "ny" idé. Visst vore det fräckt med en T-shirt eller Tenniströja med HBK loggan i brodyr.....eller på en snygg Basebollkeps.
De medlemmar som är intresserade kan då köpa sina plagg för självkostnadspris. Jag tror det vore en bra marknadsföring av klubben på mässor, träffar eller liknande.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.260
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Profilplagg - Husbilsklubben.se?

Gärna en T-shirt, långärmad tröja eller munkjacka men ingen flanemössa för min del :yes: .


Pass på att det inte blir en flopp. www.husvagnsforum.com gjorde något liknande men där blev de inte av med sina plagg. Föräljningen motsvarade inte alls förväntningarna.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29783

Guest
Sv: Profilplagg - Husbilsklubben.se?

Självklart skall man ta emot förhandsbeställningar, visar det sig att intresset är lågt så skiter man i det! Försökte bara se om intresset fanns. Ang "flanemössa" så är nog sättet man bär den på mer "flaneaktigt" än plagget i sig.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.260
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Profilplagg - Husbilsklubben.se?

Åtminstonne en som visste vad flanemössa är :twitcy: . Här nere ser alla ut som frågetecken när man säger det;) .


Intresseanmälan i all ära men när det kommer till kritan så svalnar intresset. Så var det på det andra forumet, stort förhandsintresse men få köpte. Det måste kanskle vara förhandsbeställning med handpenning. Det blir ju ganska stora kostnader med alla olika storlekar, även om man begränsar sig till enbart en grundfärg på klädesplagget.
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Profilplagg - Husbilsklubben.se?

HusvagnsForum tillverkade ett antal "flanemössor" som såldes på Elmia!
Vad jag vet så var det ganska stor åtgång men jag vet inte hur mycket pengar det drog in till klubben, men jag tror att personerna bakom fick tillbaks för utlägg!
Sedan finns det en fantastisk dam som har kunskapen och tydligen möjligheten att tillverka både tröjor och annat i vår närhet, men att lasta det jobbet på henne är att begära för mycket!
De tröjor som var lite svårsålda var av väldigt hög kvalitè och lite dyrare, men problemet var att de var ganska små i storlekarna! inget för en fullvuxen karl!!!!
Jag tycker precis som Solifer6700 att det vore trevligt att visa upp sin "tillhörighet" men man ska inte tro att det blir någon enorm kassaförstärkning till klubben! det blir däremot en stor uppgift för en hängiven och uppoffrande medlem!

OBS jag bär min"flane" rakt så att dess funktion blir att skydda mina ögon mot solen!
finns det andra sätt????????:twitcy:
 
F

F.d. 29783

Guest
Sv: Profilplagg - Husbilsklubben.se?

Min tanke var inte att det skall dra in pengar till klubben, men kanske medlemmar. Självkostnadspris då menar jag faktiska kostnader, alltså även att någon tar betalt att för att "görat". Om beställningar och betalning administreras till hösten så kunde leverans ske tidig vår. (kanske "livelista" på forumet, då kanske fler blir sugna på att representera klubben).....En tanke bara.
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Profilplagg - Husbilsklubben.se?

Lite drygt 40 T-shirts har det fixats till under sommaren till det andra nämnda forumet (de är avsedda att ha på Elmia där det kommer att finans en forumby med 40 platser). Men då är det enkel lågprisvariant som inte svider så i plånboken.
De kepsar som gjorts (15 tror jag) har gått åt.
I det andra forumet har en ganska stor del av priset gått till forumet, då där inte finns medlemsavgift. Har en känsla av att det är det som gjort många intresserade av prylarna, en chans att bidra lite grann.
 

Zodiac

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2024
Sv: Profilplagg - Husbilsklubben.se?

Håller med MichaelJohansson, här uppe tror jag det inte heller är så många som vet vad Flan-mössa är eller har det med åldern att göra det är kanske för ung mån tro

Mvh Phoenix HBK 373
 
F

F.d. 17999

Guest
Sv: Profilplagg - Husbilsklubben.se?

Hej hasse_e!
Jag håller med dej.Hur ser en "flanemössa" ut?
Tacksam för ett svar? "Bara för att man är Skåning så kan man ju inte veta allt "eller"?
MVH/Lasse;)
 
Senast redigerad av en moderator:

morsan

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024
Sv: Profilplagg - Husbilsklubben.se?

Jag är intresserad av profilplagg mvh. morsan
 
Toppen