• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Växellåda Problem Robotlådan

Status
Stängd för vidare inlägg.

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Vad har ni haft för problem med robotlådan som sitter i Fiat 3.0 L ? Vad har reperationer kostat? Tacksam för erfarenheter ni haft.
 

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
866
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Fick problem i Jönköping för ca 6år sen varnings lampan tändes och bilen slutade dra så när vi stannat provade jag att att köra igen och då fungerade bara ettan och tvåan så vi kunde köra av E4:an. Så vi tog oss till Hedin bil och fick lämna bilen, dom hade inte tid fören senare den veckan så det blev en hyrbil. Det visade sig att det var en styrventil som var felet så dom beställde en men fick fel så vi fick vänta en vecka till innan den var klar. det gick tydligen på garanti varken jag eller försäkrings bolaget fick någon faktura. Bilen har idag gått ca 7500 mil och inga problem efter det 2011 års modell.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen