• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem med värmaren

Frykis

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6732
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Iveco
Chassiemodell: Daily
Chassietyp: Standard
Motortyp: 177 hk
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: Sphinx
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Värme
Jag har problem med värmaren, Alde 3010, på så sätt att när vi står inlkopplade på 220 volt så går inte cirkulationspumpen. Slår jag över så att även gasolen är inkopplad, så snurrar cirkulationspumen. Och kör jag på enbart gasol så går 12v pumpen så snällt så. Undrar nu om någon har något tips att komma med.
Jag har försökt med att återställa panelen genom att hålla store-knappen intryckt i 10 sek.
Tack på förhand.

P-O

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Gå in i undermenyn på alde pannan och stega fråm till cirkulations pumpar där står hur mam ställer in så att båda pumparna är påslagna dom skall skifta över från 12v till 220v automatiskt om dom är rätt inställda i menyn, när du kopplar 220 så skall den pumpen gå igång på 12v går bara den pumpen, försök med det det kann vara den troligaste orsaken,
n

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Hej jag tror det kan vara inställningen av pumparna, gå inn i undermenyn till pannan och stega fram cirkpumparna det är antagligen bar 12v som är aktiverad, och då startar bara 12v aktivera 220 v oxå så går den igång när du kopplar in på 220v, när du sen drar ut sladden så snurrar 12v igång, panna prioriterar 220 volt det står i instruktiotionsboken för pannan hur man aktiverar båda pumparna hoppas du får rätt på problemet

Toppen