• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem med TV antenn!!

F

F.d. 15833

Guest
Hej! Jag har en rundstrålande Tv antenn som sitter direkt på husbilstaket och ca 1 dm från AC:en.Har jätte problem med motagningen.Tror ni att det räcker med att sätta den på en höj och sänkbar stång el ny riktbar antenn på stång. Om ny antenn tips på villken.
Tacksam för svar Lasse

K

Kimobo

Guest
Sv: Problem med TV antenn!!

Har en likadan antenn. Försäljaren rekommenderade att vi monterar den på en stång. Vid dålig mottagning lyfter jag upp den 10-20 cm och får då perfekt bild.
Hälsn
Leif, ex Huddingebo.

Senast redigerad av en moderator:

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025

Hade en fast antenn på min Burstner. Och hade ofta problem med bilden. Ibland gick det att få in kanal 1, 2 och 5. Då gick inte det att få in 4an bl a. Och ibland var det tvärt om. Så jag bytte antenn helt och hållet. Nu fungerar det mycket bättre.

Bernt

F

F.d. 29931

Guest

Vi är oxå på väg att byta antenn, pga vi har samma problem. Några bra tips?

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Vi är oxå på väg att byta antenn, pga vi har samma problem. Några bra tips?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Televés Digi Nova är en känd och bra riktantenn. Kostar en del, men är troligen billigast på Kjell & Company. Nr. 30267

M.v.h. JANKRO.

F

F.d. 15833

Guest

Den heter Teleco Wing
häl. Lasse

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Televés Digi Nova är en känd och bra riktantenn. Kostar en del, men är troligen billigast på Kjell & Company. Nr. 30267

M.v.h. JANKRO.

Tusen tack det var väl nästan 1300:- billigare än normalt eller ?

Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik

Den behöver man alltså inte hålla på och vrida runt hissa upp och ner utan man "bara" sätter upp den ?

F

F.d. 58704

Guest

Jag monterade samma antenn som jag hade på båten tidigare. En Glomex rundstrålande inköpt i en båttillbehörsbutik. Med fästet monterat på taket når den precis över alla luckor och så här långt har vi bra bild. Värt att notera är att det till antennen medföljer en antennförstärkare. Utan den förstärkaren ska det till mycket bra mottagningsförhållanden för att lyckas.
:music-icon:Lasse

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Den behöver man alltså inte hålla på och vrida runt hissa upp och ner utan man "bara" sätter upp den ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan Bengt-Åke, nej tyvärr Digi Nova är en riktantenn men skall vara så bra att man för det mesta (har jag hört) inte behöver röra den på "normala ställen".
Däremot så finns storebror som heter Televés Omni Nova och den är rundstrålande men tyvärr rätt mycket dyrare. Jag tror inte att K&C har den i sitt sortement. (Det var kanske den du har sett priset på, men jag har sett priser långt över 2000:- även på Digi Novan.

Rulla ner på den här hemsidan så hittar du båda antennerna.

Satellitproffsen - Sveriges största Satellit & Parabolmarknad

Digi Nova
852654_1.jpg

Omni Nova
1960002_1.jpg

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025

Hej,på vår förra husbil satt Husvagn-Svensson på en bra rundstrålande som heter
Omni-Nova,en av marknadens bästa antenner för digital-tv !!!!!
Men den kostar 3.450:- i deras katalog 2011 men vi hade kanonbild överallt där vi va
utan att hålla på o skruva med antennen !!!
Nu har vi en som heter DAE-100 som även finns i deras katalog,den får man hålla på
o rikta in o höja o sänka,vi får se hur den funkar men enl. där vi köpte vår nya Adria
så skall den funka bra,det har sålts mycket av den o de flesta verkar nöjda !!!!!!!

Ha en trevlig husbilssäsong !!!! :spinny::mcride:

Toppen