• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem med Truma trumatic c

F

F.d. 24655

Guest
Hej igår när vi var ute på tur så skulle jag starta varmvattnet. Jag öppnade gasolkranarna som vanligt, den försökte tända upp men något fel indikerades och dioden blev röd. Jag ställde på 0 och försökte igen. Då slocknade alla dioderna både gul grön och röd och dessa har inte velat lysa efter.
Finns det några säkringar i värmaren eller i manöverpanelen? Den under sätet är hel men jag har bytt ändå för säkerhets skull. Eller vad tror ni har manöverpanelen eller kretskortet i värmaren gått sönder?
Husbilen är från 2007.
Tacksam för svar för vi drar till Italien om 2 veckor och det vore gutt och kunna diska i varmt vatten.

F

F.d. 24655

Guest
Sv: Problem med Truma trumatic c

Hej
Nu är jag proffs på trumatic C
Efter mycket felsökare då en glassäkring som sitter i kretskortet gick sönder hela tiden så kom jag fram till att förbränningsfläkten var bränd. Nu har jag bytt den och allt funkar kanon. Italien here we come

Hugo B

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
13378
Medlemskap
2025
Sv: Problem med Truma trumatic c

Hej Hanky6
Jag har fått samma fel som du hade där säkringen på kretskortet går och vill prova hitta felet innan jag lämnar in bilen på verkstad. Har du lite tips som du vill dela med dig om hur jag går till väga för att konstatera om det är förbränningsluftsmotor som är trasig?
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning Hugo

Toppen