• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med Snipe Pro Max

Escapingswedes

FD HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
29757
Medlemskap
2021
Någon som har erfarenhet från en parabol av märket ”Snipe pro max”

Har en sådan på vår bil som jag inte kan få igång.

Vi använder normalt inte parabol för att se på tv men tänkte det kan va kul att veta om den fungerar.

När jag startar parabolen via kontrollen blinkar alla lampor som det står i instruktionsboken att det ska göra. Därefter händer inget ting. Parabolen försöker inte ens röra på sig (Har varigt på taket samtidigt som den startas. Efter ca 1 minut börjar ”Turksat” lampan att blinka. Därefter händer inget ting och inga knappar fungerar.

Är verkligen ingen expert på antennkablar och hur detta ska kopplas men enligt instruktionerna verkar den vara rätt inkopplad. Och även om den från parabolen till mottagaren inte är rätt kopplad borde väl parabolen ändå röra på sig och söka upp nån satellit.

Har med hjälp av manualen lyckats uppdatera kontrollen utan någon skillnad.

Kan den vara trasig? Eller fel på kabeln? Tycker ju att den borde i vart fall ge ifrån sig nått ljud eller ge nån rörelse när man startar den.



Tacksam för svar.

Bilden visar kontrollenSnipe pro max.jpg
 

Bilagor

  • Snipe pro max.jpg
    Snipe pro max.jpg
    615,4 KB · Visningar: 3

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Gissar att du ska välja ex Thor, som används av Canal Digital.
Turksat når nog inte Sverige.

Kan nog få rådgivning här...
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Vad har du för kanalbox som kanalerna är lagrade på ?
Någon som har erfarenhet från en parabol av märket ”Snipe pro max”

Har en sådan på vår bil som jag inte kan få igång.

Vi använder normalt inte parabol för att se på tv men tänkte det kan va kul att veta om den fungerar.

När jag startar parabolen via kontrollen blinkar alla lampor som det står i instruktionsboken att det ska göra. Därefter händer inget ting. Parabolen försöker inte ens röra på sig (Har varigt på taket samtidigt som den startas. Efter ca 1 minut börjar ”Turksat” lampan att blinka. Därefter händer inget ting och inga knappar fungerar.

Är verkligen ingen expert på antennkablar och hur detta ska kopplas men enligt instruktionerna verkar den vara rätt inkopplad. Och även om den från parabolen till mottagaren inte är rätt kopplad borde väl parabolen ändå röra på sig och söka upp nån satellit.

Har med hjälp av manualen lyckats uppdatera kontrollen utan någon skillnad.

Kan den vara trasig? Eller fel på kabeln? Tycker ju att den borde i vart fall ge ifrån sig nått ljud eller ge nån rörelse när man startar den.



Tacksam för svar.

Bilden visar kontrollenVisa bilaga 198176

Ta kontakt med LTC i Helsingborg. Tel nr 042 225170Dom är importörer av Snipe. Har duktig personal på verkstan.
Kånnkård
 

japo1

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
6842
Medlemskap
2024
Antennen ska alltid gå upp och försöka hitta någon satellit oavsett du har någon box ansluten. Föreslår också du kontaktar Helsingborg. De är både duktiga och tjänstvilliga.
 

Escapingswedes

FD HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
29757
Medlemskap
2021
Vad har du för kanalbox som kanalerna är lagrade på ?

ÖÖÖ det satt en DVD spelare i husbilen när jag köpte den! Tänkte då ”Vem tittar på DVD nu för tiden” Sen åkte den ut!

Kanske inte var det smartaste draget jag gjort kan kanske ha varigt den som användes som mottagare? Tittade nyligen på den och den har i var fall Anten ingång. Kommer dock inte ihåg om den var inkopplad men inte omöjligt.
 

Escapingswedes

FD HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
29757
Medlemskap
2021
Ta kontakt med LTC i Helsingborg. Tel nr 042 225170Dom är importörer av Snipe. Har duktig personal på verkstan.
Kånnkård

Tack för tipsen ska kontakta dom. Har som jag förstått nu ingen mottagare men Parabolen bör kanske åtminstone flytta på sig ändå.

Tacksam för alla tips och kommentarer
 
Toppen