• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med panelen PC320-CA

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Har problem men återlösningen av program till den ursprungliga på min Carthago I 51. Kan ej programmera Vatten nivå i tankarna nivå i Batterierna plus några detaljer.
Saknar broschyrer

Kan någon snäll människa upplysa mig hur ska jag göra.

Mvh
Perrovski
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Har problem men återlösningen av program till den ursprungliga på min Carthago I 51. Kan ej programmera Vatten nivå i tankarna nivå i Batterierna plus några detaljer.
Saknar broschyrer

Kan någon snäll människa upplysa mig hur ska jag göra.

Mvh
Perrovski
När du skriver "kan ej programmera", vad menar du då? Kan du beskriva litet närmare vad du vill göra och vad som inte sker. Är det knapparna i underkant av panelen som inte reagerar eller är det något annat du menar?

MVH
Hans
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
När du skriver "kan ej programmera", vad menar du då? Kan du beskriva litet närmare vad du vill göra och v



Hej.

Jag har ladda programmet och återställer programmet men inte 100 %,kan ej ställa vatten nivå i båda tankarna och volt nivå i båda batterierna plus att den inte visar att bilen är inkopplat till 220 v .

Den visar vatten nivå i ena tanken ( färska ) men inte i smutsiga.

Mvh

Perrovski
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Är det inställning av olika parametrar via PROG (sidan 27 i manualen, "User settings") du menar?

När det gäller vattentankar: är det inställningen "SMITTER" du menar. Den där man kan slå av och till visningen av staplarna för tankvolym. Allt som visas på panelen kommer från en liten processor i elektroblocket. utom temperaturer. De är kopplade direkt till panelen.

Indikering av ansluten 230V får elektroblocket från batteriladdaren. Laddaren måste nog vara påslagen för att indikeringen skall fungera och för att t.ex. kylskåpet automatiskt skall koppla om till 230V när du står vid stolpe. Det finns minst en säkring inne i batteriladdaren också.

Men av din beskrivning att döma verkar det vara anslutningen av panelen till elektroblocket som har "knasat ur" på något sätt. Eller så har hela panelen "knasat ur". Kolla att kontakterna på baksidan av panelen inte har lossnat och att kabeln inte är skadad. I elektroblocket är det anslutning 27 (se bilagan jag skickar med). Kolla också kontakt 28 som kan ha med mätning av ström att göra. Den går till shunten om du har en extern shunt.

MVH
Hans
 

Bilagor

  • CBE_DS470CA.pdf
    163,3 KB · Visningar: 65

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Är det inställning av olika parametrar via PROG (sidan 27 i manualen, "User settings") du menar?

När det gäller vattentankar: är det inställningen "SMITTER" du menar. Den där man kan slå av och till visningen av staplarna för tankvolym. Allt som visas på panelen kommer från en liten processor i elektroblocket. utom temperaturer. De är kopplade direkt till panelen.

Indikering av ansluten 230V får elektroblocket från batteriladdaren. Laddaren måste nog vara påslagen för att indikeringen skall fungera och för att t.ex. kylskåpet automatiskt skall koppla om till 230V när du står vid stolpe. Det finns minst en säkring inne i batteriladdaren också.

Men av din beskrivning att döma verkar det vara anslutningen av panelen till elektroblocket som har "knasat ur" på något sätt. Eller så har hela panelen "knasat ur". Kolla att kontakterna på baksidan av panelen inte har lossnat och att kabeln inte är skadad. I elektroblocket är det anslutning 27 (se bilagan jag skickar med). Kolla också kontakt 28 som kan ha med mätning av ström att göra. Den går till shunten om du har en extern shunt.

MVH
Hans
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Hej Skalmman 52. och andra för att Ni ville hjälpa mig

Problem återstår . Jag har tagit några bilder med IPaden och hade ett problem att skicka dem. Ska prova igen, om det går. Jag har beskrivit hela den situationen till Bengt i Ör-junga , och dem lovade att hjälpa mig. Vi ska se vad det blir av det hela .

Men jag tackar för Er engagemang.

Mvh
 

Bilagor

  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    723,1 KB · Visningar: 53
  • image4.jpeg
    image4.jpeg
    660,6 KB · Visningar: 50
  • image3.jpeg
    image3.jpeg
    687,9 KB · Visningar: 50
  • image2.jpeg
    image2.jpeg
    752,6 KB · Visningar: 47

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Hej. Provar igen med mina bilder.Nu är det ganska synd och jag ganska tröt.Det är lite annorlunda att skriva på IPaden kontra laptopen så jag väntar tills imårgon.

Mvh
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Hej .
Fick veta att kola säkringar i omvandlare, men vad finn dessa säkringar ?
Har bara en IPad som jag ska ta bilder,men vet inte hur ska jag flyta bilder till laptopen och sedan bifoga här.
Be om tipsen om den proceduren.
Jag ber om ursäkt om min svenska .

Mvh

Perrovski
 
Toppen