• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem med markis Fiamma

turbojonas

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
15806
Medlemskap
2025
Har problem med att "rulla in" min markis Fiamma. Den "rappar" när man försöker veva in den. Antar att det är någon reservdel som måste bytas men hur gör jag för att få in markisen för att kunna köra till en verkstad?
Är det någon som vet hur man gör skulle jag vara väldigt tacksam.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Problem med markis Fiamma

Kan det vara så att det är ett kugghjul som tappat några tänder i den snäckväxeln som sitter vid invevningsmekanismen ?
Be någon hjälpa till och putta lite försiktigt på markisen inåt casseten när du vevar in den .

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Problem med markis Fiamma

Mener det er et nylondrev mellom akslingen og veven, hender disse nylondelene spricker og da knepper det for hver gang det kammer over.

Det er mulig å ta av boksen med veven og skru markisen inn med en fastnøkkel, men fungerer Bengt-Åke sitt forslag så er det enklere.

Feilen oppstår om en bruker for mye kraft på veven ved endelege.

Toppen