• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem med mail i iPad3

F

F.d. 52956

Guest
Den inbyggda mail appen i min iPad 3 har slutat fungera efter att jag försökt skicka iväg ett mail med bilder. Vid det tillfället hade jag dålig/långsam internetuppkoppling (inte helt ovanligt här i Spanien) och paddans mail "hängde sig". Sedan dess går det inte att använda mailet.

Har laddat ned Google:s mail app och på så sätt kan jag skicka och ta emot mail, men kan inte bifoga foton. De foton man tar med paddan och vill skicka vidare hamnar ju automatiskt i den inbyggda mail funktionen.

Har svårt att förstå vad som hänt och ännu svårare att åtgärda det. Finns det någon som råkat ut för liknande problem? Tilläggas skall att jag uppgraderat paddan till iOS 6, men det var långt före det inträffade.

Tacksam för alla idéer och förslag!
Hälsningar Lasse T.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Problem med mail i iPad3

Har laddat ned Google:s mail app och på så sätt kan jag skicka och ta emot mail, men kan inte bifoga foton. De foton man tar med paddan och vill skicka vidare hamnar ju automatiskt i den inbyggda mail funktionen. Hälsningar Lasse T.

I Google mail kan du bifoga bilder i appen, hämtar från Bilder.

Om du säkerhetskopierat plattan är en utväg att återställa under iställningar - allmänt.

F

F.d. 52956

Guest

I Google mail kan du bifoga bilder i appen, hämtar från Bilder.

Om du säkerhetskopierat plattan är en utväg att återställa under iställningar - allmänt.

Tack för svaret! Men min okunskap lyser igenom, och förstår inte hur jag kan hämta/bifoga bilder i Google mail? :confused:
Kan du vara snäll förklara lite närmare?

Stort tack,
Lasse

F

F.d. 52956

Guest

På motsvarande bild som du visar finns det INGET gem på min! Jag tyckte från början att det var märkligt, men så är det! Det jag har är bara den där maskliknande symbolen som man kan använda för egna kreationer.

Har du någon idé på hur jag "trollar" dit ett gem med kamerasymbol?

Tack igen,
Lasse

G

GunDogs

Guest

Den inbyggda mail appen i min iPad 3 har slutat fungera

För att återgå till ovanstående, så undrar jag om du gjort en omstart av paddan.
Självklart för många kanske, men inte alltid man tänker på det. Om du inte
vet hur, så gör man det genom att hålla nere hemknappen och startknappen
samtidigt tills äpplet dyker upp på skärmen. Många problem löser sig genom
detta.

F

F.d. 52956

Guest

Till höger om ämne finns gemet både på iPhone och iPad.

Som jag skrev förut har jag inget gem på min.
Symbolen för kladd sitter precis till vänster om knappen "Skicka", och på raden "Ämne" finns INGENTING!! NADA! Man är ju maktlös.... :wall:

Till GunDogs
Tack för tipset - jag hade gjort omstart tidigare. Dessvärre hjälpte det inte heller!

/ Lasse

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har letat i inställningar men inte hittat något matnyttigt.
Kanske borde du avinstallera Gmail för att sedan installera den på nytt?

F

F.d. 52956

Guest

Jag har letat i inställningar men inte hittat något matnyttigt.
Kanske borde du avinstallera Gmail för att sedan installera den på nytt?

YES! Jag har precis gjort en ominstallation enligt ditt förslag och fick på så sätt en helt annan version av Gmail som - hör och häpna - funkar perfekt!

Stooort tack för hjälpen!! ;)

Toppen