• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med Firefox flikar...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Hur får man bort att det kommer upp tio flikar förutom startsidan som jag valt varje gång jag startar Firefox?
Jag vill inte ha några sparade flikar, utan endast min förvalda startsida...
 

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
387
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Sv: Problem med Firefox flikar...

Hej.
Kan det vara så att du stänger många flikar på en gång när du stänger ner Firefox?
Kryssa bort alla utom en så tror jag du slipper problemet vid nästa start.

Mvh /Grannen
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Problem med Firefox flikar...

Jupp, ska funka.

Den minns senaste konfigen vid uppstart.

Annars så kan du testa att ominstallera webläsaren, löser en del trubbel som kan uppträda.

Jag fick aldrig Firefox + google crome att funka tillfredsställande på min stationära. När man skulle uppdatera en sida fick man köra med bakåt pilen x antal ggr..... irriterande.
Men på den bärbara funkar det kanon. Samma operativ.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Problem med Firefox flikar...

Gå in på Verktyg sen Alternativ och klicka på den första fliken. Bör heta "General" eller liknande (har engelska på min...).
Överst där har du en ruta som heter "När Firefox startar" och en bläddringslista med tre alternativ. Det du är ute efter är "Visa min startsida".
Sen kan du för säkerhets skull även kolla om det står fel i fältet för startsida.

//Stefan
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Problem med Firefox flikar...

Ahhhh........äntligen!!

Jag klickade bort alla flikarna varenda gång innan jag skulle stänga ner, men det hjälpte inte, likt förbannat kom dom tillbaka varje gång jag startade på nytt. När jag gick in i inställningar, så vart det en jättelång rad med text på startsidan+alla flikar i fönstret för "När Firefox startar".
Så här har det aldrig varit förut, så jag vet inte var jag har varit o tryckt...
Men nu funkar det igen!
Tack för hjälpen!
/Annette
 
Toppen