F
F.d. 1883
Guest
Igår när jag startade upp min Fiat ducato -03 så tog bränsle mätaren ett glädje skutt
upp till full!, jag ville minnas att det inte borde finnas mer än knappt halv tank.
När tändningen fortsatte att vara på så sjönk mätaren sakta ner till trekvarts tank
och därefter tog den ett skutt till full och FÖRBI full och in på hastighetsmätarens
domäner!
Detta upprepades ett par gånger och under tiden så hade vi börjat rulla mot Karlskrona.
När vi kört ett tag så lade sig mätaren tillrätta på vad jag tror var den rätta nivån.
När vi körde igenom Fågelmara så var det "Rea" på Dieslen men jag tyckte att vi kan
nog ta det på hemvägen!
När vi kom till Karlskrona och fick se en Jet skylt med priset 8.59 så var jag glad att jag
inte tankade i Fågelmara!
Vi kom i samspråk med en annan husbilsåkare och efter ett tag så vred jag om start
nyckeln och mätaren lade sig nu ca. en halv centimeter från fullt!, jag hade naturligtvis
tankat så mycket det gick i.
Vad har hänt med min mätare?
Är det "manuell" flottör, eller sköts det hela med någon form av elekronik?
Omfattas detta av garantin (elektronik är ju sällan billigt!)
Min bil är en -03, MEN är uttagen -05 med full garanti.
Glappkontakt under instrumentpanelen?
Någon på detta eminenta Forum som vet råd!
Tack på förhand.....
upp till full!, jag ville minnas att det inte borde finnas mer än knappt halv tank.
När tändningen fortsatte att vara på så sjönk mätaren sakta ner till trekvarts tank
och därefter tog den ett skutt till full och FÖRBI full och in på hastighetsmätarens
domäner!
Detta upprepades ett par gånger och under tiden så hade vi börjat rulla mot Karlskrona.
När vi kört ett tag så lade sig mätaren tillrätta på vad jag tror var den rätta nivån.
När vi körde igenom Fågelmara så var det "Rea" på Dieslen men jag tyckte att vi kan
nog ta det på hemvägen!
När vi kom till Karlskrona och fick se en Jet skylt med priset 8.59 så var jag glad att jag
inte tankade i Fågelmara!
Vi kom i samspråk med en annan husbilsåkare och efter ett tag så vred jag om start
nyckeln och mätaren lade sig nu ca. en halv centimeter från fullt!, jag hade naturligtvis
tankat så mycket det gick i.
Vad har hänt med min mätare?
Är det "manuell" flottör, eller sköts det hela med någon form av elekronik?
Omfattas detta av garantin (elektronik är ju sällan billigt!)
Min bil är en -03, MEN är uttagen -05 med full garanti.
Glappkontakt under instrumentpanelen?
Någon på detta eminenta Forum som vet råd!

Tack på förhand.....