Chassiefabrikat: Citroën
Chassiemodell: Elnagh 660
Chassietyp: Standard
Motortyp: Disel
Årsmodell Chassie: 1990
Husbilsfabrikat: Elnagh
Husbilsmodell: 660
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 1990
Ämnesområde: Elsystem
Jag har en Elnagh 660 -90. När jag ska starta värmen på högsta effekten så slår den ifrån! På halv effekt fungerar det! Jag mätte spänningen fram till pannan och den ligger endast på ca 7-8 V! Troligen är det den spänningen på allt i bodelen även vattenpumpen! Men mäter man på batteriet så är det ca 14 V! Tror att 12 voltsmatningen från batteriet går genom laddaren och sedan ut till 12 volts strömbrytaren till bodelen! Kan det vara så att laddaren drar ner spänningen? Det är samma även om jag kopplar in 230 V! Batteriet laddas som det ska! Kan det vara laddaren som behöver bytas?
Chassiemodell: Elnagh 660
Chassietyp: Standard
Motortyp: Disel
Årsmodell Chassie: 1990
Husbilsfabrikat: Elnagh
Husbilsmodell: 660
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 1990
Ämnesområde: Elsystem
Jag har en Elnagh 660 -90. När jag ska starta värmen på högsta effekten så slår den ifrån! På halv effekt fungerar det! Jag mätte spänningen fram till pannan och den ligger endast på ca 7-8 V! Troligen är det den spänningen på allt i bodelen även vattenpumpen! Men mäter man på batteriet så är det ca 14 V! Tror att 12 voltsmatningen från batteriet går genom laddaren och sedan ut till 12 volts strömbrytaren till bodelen! Kan det vara så att laddaren drar ner spänningen? Det är samma även om jag kopplar in 230 V! Batteriet laddas som det ska! Kan det vara laddaren som behöver bytas?