• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Prisskillnad PA11 kontra P11

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej!

Är det normalt att det är dyrare med byte av en PA11 än med P11?

Lämnade in en PA11 och fick en fylld dito.....100:- dyrare än med samma förfarande för P11

Någon?

Ha det gott!
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.609
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

Verkar tokigt flaskan äger man ju redan och skall bara betala för nytt innehåll och ev. arbete.
Jag brukar betala 200:- för 10kg compositflaska och 220:- för 11kg antingen det är en alu. eller stålflaska. Kan det vara något nytt påhitt. Var var det du bytte och vad motiverade de prisskillnaden med?

JANKRO.
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

Hej Jankro!

Hemma hos grannen, som säljer Svets & Gas.
Han har inte motiverat på nåt sett.

Fick fakturan idag och då skiljer det mot förra bytet av en P11.

Plus 100:-

Tycker som du, äger ju flaskan så det är ju bara gasolen som jag skall betala för.:cool:

Känns ju annars helt galet, skall kolla med honom i morrn`.

Ha det gott!
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.537
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

Hej!
Är det normalt att det är dyrare med byte av en PA11 än med P11?
Lämnade in en PA11 och fick en fylld dito.....100:- dyrare än med samma förfarande för P11
Någon?
Ha det gott!

Hej!

Det låter inte normalt. Precis som någon skrev så betalar du för innehållet. Vem eller vilken firma är det som har en sådan prissättning.

Vi ses
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

Verkar tokigt flaskan äger man ju redan och skall bara betala för nytt innehåll och ev. arbete.
Jag brukar betala 200:- för 10kg compositflaska och 220:- för 11kg antingen det är en alu. eller stålflaska. Kan det vara något nytt påhitt. Var var det du bytte och vad motiverade de prisskillnaden med?

JANKRO.

Jag fick betala 350:- idag för en P-11, så allt därunder är naturligtvis billigt.:twitcy:
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.609
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

Jag fick betala 350:- idag för en P-11, så allt därunder är naturligtvis billigt.:twitcy:
---------------------------------------------------------------------------------
Jupp :), jag är glad att jag har billig gasol i min närhet. Men om du skulle ha bytt in en PA11 i stället för en P11 så får vi hoppas att det hade blivit samma skapliga pris, oavsett matrial på flaskan.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

Hej!

Det låter inte normalt. Precis som någon skrev så betalar du för innehållet. Vem eller vilken firma är det som har en sådan prissättning.

Vi ses


Åke!

Vill kolla med honom i morgon så att det inte har blivit nåt fel.
Vill inte namnge någon innan jag vet vad som gäller!

Ha det gott!
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

---------------------------------------------------------------------------------
Jupp :), jag är glad att jag har billig gasol i min närhet. Men om du skulle ha bytt in en PC11 i stället för en P11 så får vi hoppas att det hade blivit samma skapliga pris, oavsett matrial på flaskan.

M.v.h. JANKRO.

Hej på er.
Följer med stort intresse denna tråd.
Men vad är en PC11?

JOE
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

Är det inte den nya skatten på gasol som ger prishöjningen?

Blev själv förvånad när vi fyllde i Åhus, 7kg kostade 144:- och innan kostade det 150:- att fylla full flaska (11kg)

Brogu
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.609
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

Det är väl så att P11 är plåtflaska PA11 är aluminiumflaska samt PC är väl composite flaska men en 11 har jag inte sett dock 10 kilos .
----------------------------------------------------------------------------------------------
Skrivfelet redan rättat i inlägget men ligger kvar i (quote) sorry :).
Skulle skriva PA11 men mina snabba pekfingrar hann före hjärnan :D och halkade iväg med PC i stället.

PC composite största utförande är ju 10kg (det finns väl mindre också?), men nu när vi har ämnet uppe så kan man fundera på varför de inte också blev 11kg stora. Med två fulladdade flaskor så har man ju faktiskt 2kg mindre gas med sig, och det kan väl knappast vara till någon nytta om man ser det från förbrukarens sida....Men skall kanske tas med i beräkningen om man väljer mellan PA11 eller PC10.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

----------------------------------------------------------------------------------------------
Skrivfelet redan rättat i inlägget men ligger kvar i (quote) sorry :).
Skulle skriva PA11 men mina snabba pekfingrar hann före hjärnan :D och halkade iväg med PC i stället.

PC composite största utförande är ju 10kg (det finns väl mindre också?), men nu när vi har ämnet uppe så kan man fundera på varför de inte också blev 11kg stora. Med två fulladdade flaskor så har man ju faktiskt 2kg mindre gas med sig, och det kan väl knappast vara till någon nytta om man ser det från förbrukarens sida....Men skall kanske tas med i beräkningen om man väljer mellan PA11 eller PC10.

M.v.h. JANKRO.


Hej!
Tänkte oxå att det var så men måste höra så jag inte missat någon typ av flaska.
När komposit flaskorna kom så tyckte jag att det var toppen att det tillverkades flaskor med återvinningsmaterial. Men jag reagerade oxå på att man faktiskt tappade ett kg och priset för byte av flaska var då samma som för en p11 eller pa11.
När flaskorna fått några år på nacken så har det hänt att dom börjar läcka vid halsen. Antar att det är ett svagt ställer på en flaska i ett ömtåligare material än aluminium eller plåt.
Träffade en kille som stött i flaskan i ett vasst hörn och fick en så kallad pyspunka på flaskan.
Jag tror att folk kommer att inse att flaskor av plåt eller aluminium är en klass för sig.
Ok! Komposit flaskan är något lättare än aluminium flaskan i sig, men förlorar ändå i längden.
:D

JOE
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

Hej Jankro!

Hemma hos grannen, som säljer Svets & Gas.
Han har inte motiverat på nåt sett.

Fick fakturan idag och då skiljer det mot förra bytet av en P11.

Plus 100:-

Tycker som du, äger ju flaskan så det är ju bara gasolen som jag skall betala för.:cool:

Känns ju annars helt galet, skall kolla med honom i morrn`.

Ha det gott!


När skedde förra bytet (fyllningen)? Det är intressant i sammanhanget enär såväl skatt som priset på gas har höjts.
Mvh Lasse
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

Då är man lycligt lottad som kan få en fyld flaska för 150 kr både p11 pa11 pc10 i åhus skall dit på söndag och fylla.
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

Har ett vagt minne av att jag råkade ut för samma sak ",dyrare ståltuber", för en 6-7 år sen , och fick till svar att dom var högre taravikt på = dyrare transport, och jobbigare att hantera,
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

Hej!

Det här med min gällde en PA 11, och den är ju lättare.

Frågade honom idag och han skulle kolla!

Får väl se hur det går.

Skall bli intressant att kolla varför det är 100:- dyrare med att fylla PA11 än en P11.

Återkommer!

Ha det gott.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Prisskillnad PA11 kontra P11

Det låter ju konstigt vid fyllning om du ställer en tank på 10 kilo eller 50 kilo på en våg och fyller den med 10 kilo så är det ju samma tankvikt .

Lite som att det skulle vara prisskillnad om du kommer med en småbil och tankar 30 liter bensin eller om du kommer med en stor SUV och tankar samma antal liter antal .
 
Toppen