Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej!
Är det normalt att det är dyrare med byte av en PA11 än med P11?
Lämnade in en PA11 och fick en fylld dito.....100:- dyrare än med samma förfarande för P11
Någon?
Ha det gott!
Verkar tokigt flaskan äger man ju redan och skall bara betala för nytt innehåll och ev. arbete.
Jag brukar betala 200:- för 10kg compositflaska och 220:- för 11kg antingen det är en alu. eller stålflaska. Kan det vara något nytt påhitt. Var var det du bytte och vad motiverade de prisskillnaden med?
JANKRO.
---------------------------------------------------------------------------------Jag fick betala 350:- idag för en P-11, så allt därunder är naturligtvis billigt.![]()
Hej!
Det låter inte normalt. Precis som någon skrev så betalar du för innehållet. Vem eller vilken firma är det som har en sådan prissättning.
Vi ses
---------------------------------------------------------------------------------
Jupp, jag är glad att jag har billig gasol i min närhet. Men om du skulle ha bytt in en PC11 i stället för en P11 så får vi hoppas att det hade blivit samma skapliga pris, oavsett matrial på flaskan.
M.v.h. JANKRO.
Hej på er.
Följer med stort intresse denna tråd.
Men vad är en PC11?
JOE
----------------------------------------------------------------------------------------------Det är väl så att P11 är plåtflaska PA11 är aluminiumflaska samt PC är väl composite flaska men en 11 har jag inte sett dock 10 kilos .
----------------------------------------------------------------------------------------------
Skrivfelet redan rättat i inlägget men ligger kvar i (quote) sorry.
Skulle skriva PA11 men mina snabba pekfingrar hann före hjärnanoch halkade iväg med PC i stället.
PC composite största utförande är ju 10kg (det finns väl mindre också?), men nu när vi har ämnet uppe så kan man fundera på varför de inte också blev 11kg stora. Med två fulladdade flaskor så har man ju faktiskt 2kg mindre gas med sig, och det kan väl knappast vara till någon nytta om man ser det från förbrukarens sida....Men skall kanske tas med i beräkningen om man väljer mellan PA11 eller PC10.
M.v.h. JANKRO.
Hej Jankro!
Hemma hos grannen, som säljer Svets & Gas.
Han har inte motiverat på nåt sett.
Fick fakturan idag och då skiljer det mot förra bytet av en P11.
Plus 100:-
Tycker som du, äger ju flaskan så det är ju bara gasolen som jag skall betala för.
Känns ju annars helt galet, skall kolla med honom i morrn`.
Ha det gott!