• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pris och utbud framöver?

JooBoo

HBK Intresserad
Inlägg
35
Kommun
Kungsbacka
Hej

Jag har ingen och har aldrig haft någon husbil men är lite sugen på att skaffa en.

Funderar på hur priser och utbud kommer utvecklas framöver med tanke på inflationen, räntehöjningar, el/drivmedelskostnader, komponentbrist mm.

Min sponta känsla är att redan nästa år kanske finns endel som känner sig tvungna att sälja sin husbil av ekonomiska skäl.
Å andra sidan kanske fler ser fördel med husbilssemester istället för tex charterresor eller att köpa en lägenhet i Spanien…

Vad tror ni, kommer jag kunna göra ett kap nästa år eller kommer priserna generellt gå upp (på redan producerade hb)..?
Helst vill jag hitta en lätt begagnad eller demo ex till ett bra pris…
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.254
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Svårt att säga, kanske en del familjer har svårt att få ekonomin att gå ihop med de skäl du nämner och vill sälja men sedan så kan ju komponentbristen göra att husbilspriserna stiger och då blir de kanske inte billigare utan dyrare. Svårt att sia om framtiden, vi kommer ju inte att sälja vår iaf, kanske byta om vi hittar en som passar oss bättre. Åker jag till Spanien så tar jag ju med egen "lägenhet".

Köp en äldre och prova på. Husbilslivet kanske inte passer dig och din familj. Hur som så tror jag inte att du förlorar mycket.
 
Toppen