• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Prioriteringsrelä

Skipper

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
34689
Medlemskap
2025
hej
Har en Hymer Starline 2019, försöker hitta matningen till eluttagen men där går jag bet. Någon som kan ge mig tipps?

//Kim

Skipper

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
34689
Medlemskap
2025
hej

nej jag har ingen inbyggd inverter, har satt dit en victron inverter som jag vill koppla till ett prioretsrelä men hittar inte matningen till elluttagen i köksdelen

Senast ändrad:

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025
Hej! 240 volts delningarna sitter i mellangolvet under jordfelsbrytaren o säkringsplinten p min lite äldre Hymer Starline. Det är Wagos system med fördelare uppdelat på minst två grupper en för 10 A säkringen och en för 13 A säkringen
13A är till Aldepannan och laddningen.
Skruva bort panelen och luckan i golvet.

Hälsningar Sanddammaren

Skipper

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
34689
Medlemskap
2025
Hej! 240 volts delningarna sitter i mellangolvet under jordfelsbrytaren o säkringsplinten p min lite äldre Hymer Starline. Det är Wagos system med fördelare uppdelat på minst två grupper en för 10 A säkringen och en för 13 A säkringen
13A är till Aldepannan och laddningen.
Skruva bort panelen och luckan i golvet.

Hälsningar Sanddammaren
hej

golvet gick inte att få loss, en lite lucka fanns det. På min 16 amp säkring går alde och laddning på 10 amp går eluttag och kyl, hittar inte var kyl och eluttag splittas, kanske under kylen men hur kommer man åt där?

Toppen