• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Premiärfiske

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Premiärfiske

Vilket kanonväder ni hade och tjock is som man vågar gå ut på det är ju inte så långt upp ändå,och öring.Ha en bra pimpel säsong.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Premiärfiske

:cool: Det ser ut som den tog på en Balanspirk, stämmer det ?
Grattis till fångsten vem som en tog den.
 

Brolle47

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Leksand
HBK-Nr
482
Medlemskap
2021
Sv: Premiärfiske

:D Du såg rätt Hasse det är en kanonbra balans som jag har tagit 18 öringar mellan 0.8-1,8kg under 2år, har tyvärr tappat dom större.
Bifogar en bild på min stolte dotterson med öring som han tog två dagar tidigare, (nåja med lite hjälp av morfar förstås *L*

Stolt fiskare.jpg Balans.jpg
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Premiärfiske

:cool: Åke vet du vad den har för namn?
Det är nämligen så att fiskevårdsområdet i sjön där vi bor har satt ut öringsmolt, som kommer att tas upp nästa säsong, och då vore det ju bra att man har en riktig öringsdräpare att tillgå.
( smolt och smolt ) dom lär vara på ca 6-7 hekto, dom har klippt av fennan för att kunna få in viktuppgifter på fångad utsättningsfisk,så för att se om utsättningsfisken gillar din balansare vore det bra att ha namnet på den.
 

Brolle47

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Leksand
HBK-Nr
482
Medlemskap
2021
Sv: Premiärfiske

Hej Hasse P

Brolle svarar.
Balansen kallas "Molly" den saluförs av Nordmarks i Malund, seriösa sporthandlare och fiskebutiker bör ha den?
Orginalet har ingen svans, den har jag bundit dit själv då den går mycket bättre i vattnet.
om du inte hittar någon där du bor kan jag skicke en?

Skitfiske på er?

Hälsniongar
Brolle47 HBK482
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Premiärfiske

Kanonfirre o foto, Grattis !...läggs genast in i registret


Mvh
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Premiärfiske

:cool: Heders Brolle 47, jag var till den stora staden Norrköping i dag, och tittade in på Skeppsfourneringen där jag brukar handla, dom hade inga hemma för tillfället men det går att lösa.

Jag tycker att riggningen med en svans var en bra grej, det blir nog en mer långsam lockande gång på det viset.

så fort jag får tag i en blir det att knyta på en svans och testa när isen har lagt sig, ha ett riktigt bra skitfiske på er alla.
 
Toppen