Under förmåner står det att listpriset är 15,55kr litern på Preem,är detta priset vi betalar med HBK rabatt? Inte helt lätt att se vad man egentligen betalar, har idag 25öre rabatt på Qstar där är det ingen tveksamhet till vad priset blir.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Rabatten är 0,91 kr plus moms, blir ungefär 1,14 kr per liter. Rabatten räknas på ett veckopris och jämfört med pumppriset varierar rabatten en hel del. Har sammanställ en lista från några tankningar där jag har både pumppris och fakturapris.I min senaste faktura från ÅFA (september) så anges rabatten till 0.91 kr/l för diesel och 0.32 kr/l för bensin. Men för att få ett verkligt värde på rabatten så måste man ju istället jämföra vad man betalar. Och jämförelsen måste göras med priser som gällde det aktuella datumet då bränslepriserna ju går upp och ned hela tiden, mest upp nu för tiden. Men 91 öre per liter låter ju ok så jag nöjer mig med det.
Vilket bolag har du tankat på till dessa priser?Visa bilaga 180727
Rabatten är 0,91 kr plus moms, blir ungefär 1,14 kr per liter. Rabatten räknas på ett veckopris och jämfört med pumppriset varierar rabatten en hel del. Har sammanställ en lista från några tankningar där jag har både pumppris och fakturapris.
![]()
Jan-Olov
Det ät på Preem/Såifa med Husbilsklubbens rabatt.Vilken bolag har du tankat på till dessa priser?
En förklaring:Preem rabatt på 1,14 verkar ju bra men..... listpriset är idag 16.65, vi betalar 15.50, vilket ger 1.15 rabatt, men det skyltade priset är 16.09 så rabatten är i praktiken 59öre.
1.14 lät för bra vilket det också är,men det är bra att HBK har förhandlat fram rabatten ändå!
Rabatt på pumppris borde vara enklast,då vet man vad man betalar direkt, nu skall man ta reda på ett veckopris först.Jag har ett gammalt Såifa/Prem privat bränslekort via mitt jobb som är stor kund till dom och som ger 90 öre exkl moms som rabatt mot aktuellt pumpris. Borde vara en vägledning var man bör ligga eller?