• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Positvt!

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Jag måste nog säga att även i Norrköping så har det funkat utan några större problem (hittills) i år. Även förebyggande saltning har nog skett, kanske t.o.m. med överdrift faktiskt ;).

M.v.h. JANKRO.
 
C

chiva

Guest
Undrar om de fått nån snö i Vitryssland med tanke på att Sverige ger 47 miljoner om året i bistånd dit för snöröjning! (enl.en intervju med biståndsministern) :(.
 
R

RobbeS

Guest
Snöröjningen har funkat kanon här uppe som vanligt. Ja till och med alldeles för bra. Kom hem från jobbet tre inatt och hade en plogkarm som var 70 cm hög och 160 cm bred enligt tumstocken. Gårdsuppfarten är 10 meter bred. Skottade snö till 04:45 då jag samtidigt passade på att ta hela gården.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Ja er det ikke merkelig, de store nyhetsbyråene skrev nesten ikke om skogbrannene i Australia før jul. Det var nesten like store arealer som etter jul, og det gikk med nesten like mange hus. Selv var vi heldige selv om det regnet brennende løv i flere dager. Nærmeste som mistet noen hus var Russel Crow - han bor noen få km fra oss. Brannene mellom han og oss tok kun skog.
 
Toppen