• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Positionsljus bak Niesman

Bozze

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Hej.
Jag får lägga in en fråga i kunskapsbanken.
Mitt ena positionsljus har gått sönder och det står i instruktionsboken att man måste byta hela enheten.
Min fråga är finns det någon annan lösning typ bara byta glödlampan eller vet någon var man kan köpa denna?
Bosse.

Bilagor

• Positionsljus bak Arto.jpg
    Positionsljus bak Arto.jpg
    65,1 KB · Visningar: 49
F

F.d. 58823

Guest
Sv: Positionsljus bak Niesman

En telfonsamtal til Bengt i Örkeljunga är nog nyttigt
i det här fallet.Är det en Arto 79?

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025

Jag lyckades att ta isär lamphållaren och om jag inte minns fel så lödde jag fast en ny lampa. Kan vara så att jag tog en bit ledstripe som jag lödde fast. Det var några år sedan jag gjorde det så jag minns inte exakt hur jag löste det men jag fixade det utan att byta lamphållaren.

Kenneth

Anders H

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
2360
Medlemskap
2025

Hör med Forsbergs fritidscenter de är ju numera generalagent för Niessman.
Anders H

S

Sören-6830

Guest

Hör med Forsbergs fritidscenter de är ju numera generalagent för Niessman.
Anders H

För ett DRL (Hella) i fronten var Forsbergs nästan dubbelt så dyra som Dürrwang i Dortmund, som dessutom skickade lampan på direkten (lampan ersattes senare fullt ut av N+B i Polch trots att garantitiden var utgången för ett år sedan).

Toppen