• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

"Portabelt bredband hemma"

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: "Portabelt bredband hemma"

Åja, försök själv att förstå!

Visa bilaga 91116

Detta är enbart förbrukning hemmavid med routern!
Din uträkning stämmer inte riktigt!

Fattade inte ett dyft av det där...

Men till Mariann&Ranko ...förbrukar man över 80 GB för rent nöjes surf ligger det på gränsen till....själv gör jag av med mer men i ett annat sammanhang...
Slutar här...hoppas ni hittar rätt nivå.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Har kört med Telenor mobilt sedan i början av året. Har inget val eftersom ingen annan har täckning där vi bor. Brukar klara oss runt 20 GB per månad, utom de månader då det är större uppdateringar på programvaror, då rusar snabbt nästan 10 till. Kör med en Huawei som vi plockar med i husbilen också. Har funderat på extra antenn, men inte fått tummen ur...

F

F.d. 52943

Guest

Tur att vi är olika,
Själva har vi fiber hemma utan begränsningar, men inser att vi egentligen inte behöver sådana mängder.
När vi är ute i husbilen kollar vi på nätet ett par timmar/dag (ingen tv i husbilen).
Det brukar räcka med Net1 plus Fogg, lite Wifog och Europasim beroende på var vi är.
Så antagligen betalar vi hemma för mera än vad vi gör av med. Men att ändra medför så många problem med TV, bredband och ip-telefoni, att det inte känns värt besväret.

Gotand

FD HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023

Jag har en router, Huawei B593, med tele2 4G, och 40GB. Den använder jag på min firma och i husbilen. På firman var vi 2 användare. Jag hade en hyresgäst. Vi körde aldrig slut på "GB". Fast vi såg aldrig på streamad film, eller surfade in på tvivelaktiga sidor, förståss. :) Månadsavgiften är 245 kr! Så man känner sig ju blåst, när man hör vad Knarrevik betalar. ;)

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Har fiber hemma utan begränsning. Har 50 GB mobilt bredband 4G på våra resor. Laddar både ner och upp mycket, så ibland tar det ändå slut. Streama några HD-filmer, kör strömmande musik, ladda filer till och från jobb, (vilket ofta är en förutsättning för mitt mobila leverne), så märker man snabbt vilka volymer man behöver. Behöver man inte sådana volymer det så ska man inte heller betala för det. Våra behov är så olika! Men bra bandbredd är både överkomligt och billigt idag.

Men för att återgå till grundfrågan. Jag har provat att klara mig med mobilt bredband 4G hemma. Det funkar inte! Bandbredden är OK men stabiliteten i uppkoppling och bandbredd räcker inte för mig.

Däremot har jag folk i min omgivning som det fungerar väl för.

:-/<rister

Toppen