Funderar redan på sommaren
och om det är dags att skaffa en AC. Har tittat på den här ett par gånger. Har någon testat den ? Fungerar det bra eller är det pengarna i sjön ?
Eurom ac2401

Eurom ac2401
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hade en Eurom som trådskaparen funderar på. Väldigt tungt och bökigt att få på plats och väldigt dålig effekt. Gjorde mig av med den ganska snart. Ifall jag känner behov igen blir det att testa med en portabel inomhusmodell t ex placerad i duschen och varmluften via slang ut genom ett fönster. Många verkar få det att funka bra.Brorsan har den i sin husvagn och den kyler men den är förstås klenare än en takmonterad, men kostar även mindre. Lite bök att hänga den på plats när den ska användas + tar plats innanför fönstret.
Bra det var det svaret jag var ute efter ! Den ser bra ut men dålig effekt. Får bli en vanlig portabel fungerar bra så länge det finns ström !Hade en Eurom som trådskaparen funderar på. Väldigt tungt och bökigt att få på plats och väldigt dålig effekt. Gjorde mig av med den ganska snart. Ifall jag känner behov igen blir det att testa med en portabel inomhusmodell t ex placerad i duschen och varmluften via slang ut genom ett fönster. Många verkar få det att funka bra.
I Sverige och norra Europa finns inget behov av AC, hellre fläkt, enligt min mening.
Ja en vanlig portabel har betydligt bättre effekt. Har varit nere i Kroatien och Italien med portabla aggregat. På en husbil lyckades jag sätta den i garaget o blåsa in kylan mellan sängarna bak. Varmluftslangen ut genom garagedörren. Funkade nästan lika bra som en fast monterad då jag fick övertryck inne i bodelen. På en annan ställde jag den mellan framstolarna med slangen ut genom sidorutan. Där fick den jobba mer då det blir undertryck inne o varm luft sugs in genom ventilationen =den fick jobba hårdare.B
Bra det var det svaret jag var ute efter ! Den ser bra ut men dålig effekt. Får bli en vanlig portabel fungerar bra så länge det finns ström !
Synd att det inte finns någon smidig AC som kan fungera som värmepump med en knapptryckning, är ju ofta varmt på dagen men kan vara kallt på natten. Med ett coop på runt 5 som jag har på den fasta skulle man klara sej med 200w in och 1kw värme det skulle bli bra mycket billigare att stå på elplats med mätare. Finns ju någon portabel som har det men dyr och svårplacerad.
Precis så fick jag till det i vår förra bil. Varmluften gick ut med slang genom hålet i garagegolvet där elkabeln kommer in och inluften till garaget blev genom en av lastluckorna som fick vara lite öppen. Kalluften gick in till bodelen mellan sängarna.Ja en vanlig portabel har betydligt bättre effekt. Har varit nere i Kroatien och Italien med portabla aggregat. På en husbil lyckades jag sätta den i garaget o blåsa in kylan mellan sängarna bak. Varmluftslangen ut genom garagedörren. Funkade nästan lika bra som en fast monterad då jag fick övertryck inne i bodelen. ......