• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pomeranian (Dvärgspets)

J

JaLi Jkpg

Guest
Är lite nyfiken på om det finns fler Pomeranian (tidigare kallad Dvärgspets) i Husbilsklubben. Vår ras är inte så stor men det är en härlig hundras, små pigga pommar som är med på det mesta. Titta gärna in på www.aktivpom.se som är en ny samlingspunkt på nätet för alla pomeranianägare som gillar att vara aktiva med sina hundar!

img_4992bf8a3c445.jpg
 

Valborg8

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Finland
HBK-Nr
650
Medlemskap
2022
Sv: Pomeranian (Dvärgspets)

Hejsan vi har en härlig pommeran som är lite över 9 år å heter Linus är en så snäll o trevlig vän.fick honom som 3 åring av en systerdotter som har kennel här i Finland med denna ras. Han har varit utställningshund å fått fina priser.Men nu börjar han bli gammal o sjuklig har hjärtfel, men ser inte ut att må dåligt bara han får sin medecin,Han älskar att köra husbil Eu-passet är i skick så jag hoppas vi får ha honom med oss på många resor än.båthuset 008.jpg Eva Hasse o Linus
 
F

F.d. 5817

Guest
Sv: Pomeranian (Dvärgspets)

Passar på grannens Leo som är av samma ras. Han är hos oss nästan varje dag på veckodagarna. Kan ju inte låta den lilla undret vara ensam så länge på dagtid. Jag jobbar natt och brukar vakna vid middag och så hämtar vi honom för att leka med min hund Campo.

Leo är född i september och lite av en buse ännu.
4.gif



Som synes på bilderna så blir han ljusare och ljusare.
 

Bilagor

  • bild 1.jpg
    bild 1.jpg
    43,6 KB · Visningar: 2
  • bild 2.jpg
    bild 2.jpg
    44,1 KB · Visningar: 1
  • bild 3.jpg
    bild 3.jpg
    32,8 KB · Visningar: 1
  • DSC_0007.jpg
    DSC_0007.jpg
    153,2 KB · Visningar: 1
  • DSC_0011.jpg
    DSC_0011.jpg
    143,6 KB · Visningar: 1
  • DSC_0012.jpg
    DSC_0012.jpg
    127,7 KB · Visningar: 1
  • DSC_0029.jpg
    DSC_0029.jpg
    161,8 KB · Visningar: 2
  • DSC_0040.jpg
    DSC_0040.jpg
    114,8 KB · Visningar: 1
  • DSC_0137.jpg
    DSC_0137.jpg
    106,4 KB · Visningar: 1

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Pomeranian (Dvärgspets)

Godmorgon go vänner.
Vi har en Klainspetz som är storleken över dvärgen men ser likadan ut, rätt ovanlig i Sverige.
En jättego hund.
MVH KEJO 20
 
J

JaLi Jkpg

Guest
Sv: Pomeranian (Dvärgspets)

Hej igen, vad snabba ni var med bilder och allt, jättekul! Hoppas på fler pommar här såsmåningom!
Nedan lite bilder på oss när vi är ute med husbilen, är vi ute och cyklar åker våra pommar med bak i cykelkärran.
Hälsningar Liza

Slussar Berg.JPG

skillinge.jpg

Sjötorp 1.JPG

Fjällbacka juli-08 1.JPG
 
Toppen