• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

poliskontroll

F

F.d. 9418

Guest
är det någon här som i år blivit stoppad för viktkontroll eller annan kontroll av husbilen?
 

björns

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1458
Medlemskap
2024
Sv: poliskontroll

Hej Blev stoppad för vägning V24 R40 Viared göteborgsvägen .Klarade vikten Endast intresserad av totalvikten, brydde sig inte om något axeltryck enl polisen Diskuterade procent å lastvikt kontra totalvikt. Konstapeln tyckte vi inte skulle fortsätta diskusionen ?? Björn
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: poliskontroll

Tur eller otur, (eller ärliga blå ögon) aldrig stoppad varken tull eller polis. Ca 6000 mil från Sicilien i söder, Trieste i öster, Frankrike/Norge i väster, Östersund i norr. Får se hur länge det håller i sej.
Ove.G
 
F

F.d. 9418

Guest
Sv: poliskontroll

Jag blev stoppad i tullen från Finland och fick visa alla hundpass 6st
 
F

F.d. 9418

Guest
Sv: poliskontroll

Hej Blev stoppad för vägning V24 R40 Viared göteborgsvägen .Klarade vikten Endast intresserad av totalvikten, brydde sig inte om något axeltryck enl polisen Diskuterade procent å lastvikt kontra totalvikt. Konstapeln tyckte vi inte skulle fortsätta diskusionen ?? Björn
hade dom mobil våg med sig?
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: poliskontroll

Jag tror det är en försvinnande del av oss husbilsägare som blir stoppade. Precis som när man kör personbil. Men risken/chansen finns alltid. Och nu kommer det viktiga.

Tycker det är otroligt skönt att ha schyssta grejor ett gott samvete och kunna klara vilken kontroll som helst.
Vill absolut inte kuska omkring på min alltför korta ledighet och oroa mig för en det ena en det andra. Det finns nog med elände som kan hända ändå.

Största risken för stopp är för hög hastighet och det är ju betydligt mycket lättare att sköta i husbilen än på MCn.

Nu var detta kanske lite offtopic men anar att du fiskar efter oddsen :)
 

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Sv: poliskontroll

Har nu kört nästan 400 mil i Sverige sedan slutet på Juli.Endast sett 5 polisbilar och ingen kontroll.
 
F

F.d. 29751

Guest
Sv: poliskontroll

Vi har kört ca 400 mil genom landet vände i Skåne och har knappt sett en polis. Vi åker snart iväg på en kanske 300 mils runda då kanske vi får se någon.
 
F

F.d. 9418

Guest
Sv: poliskontroll

Jag tror det är en försvinnande del av oss husbilsägare som blir stoppade. Precis som när man kör personbil. Men risken/chansen finns alltid. Och nu kommer det viktiga.

Tycker det är otroligt skönt att ha schyssta grejor ett gott samvete och kunna klara vilken kontroll som helst.
Vill absolut inte kuska omkring på min alltför korta ledighet och oroa mig för en det ena en det andra. Det finns nog med elände som kan hända ändå.

Största risken för stopp är för hög hastighet och det är ju betydligt mycket lättare att sköta i husbilen än på MCn.

Nu var detta kanske lite offtopic men anar att du fiskar efter oddsen :)
Precis men jag vågar nog inte ha mer än 60kg övervikt ändå.har hela alfabetet i körkortet.blir nog till att skaffa en annan bil
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: poliskontroll

Vi var till Finland via Happaranda tur o retur. Ingen polis på hela vägen, i Sverige. I Finland flera. Såg även en dödsolycka i norra Finland. En traktor och en lastbil. Traktorföraren dog. Man blir verkligen rädd.
 
Toppen