F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Att tro att det handlar om impulshandlingar pga att något glömts framme är bara naivt. Eller tror någon verkligen att de bara råkade strosa förbi på rastplatsen på motorvägen kl 2:30 på natten och såg något i fönstret (hur ska de kunna se det förresten) och fick en ingivelse att bryta upp dörren i ett plötsligt infall av habegär?![]()
Jag tycker att det borde vara en självklarhet att inte förvara värdesaker i förarhytten!
Hej,
I Spanien gjordes för några år sedan en ändring i lagen så att inbrott i husbil jämställs med inbrott i vanlig bostad.
Efter den ändringen har husbilsinbrotten minskat betydligt, eftersom inbrott i bostad ger rejäla straff.
/Bengt
Tror inte heller det är någon impulshandling. Men det kanske är så att man först tittar in vad som finns lätt åtkomligt och om det finns plånböcker, kameror, ipads mm. så tar man chansen.
Om man däremot inte ser något stöldbergärligt liggande så kanske man går vidare till nästa husbil och hoppas på "bättre tur"
/Håkan