• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Poi's med samma koordinater

• Startad av Startad av F.d. 25023
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 25023

Guest
Jag har Garmin 660.

Jag håller på att sammanställa en ny ny "POIS att ladda ner till Garmin-katalog" på ställplatser för Europa. Det finns flera: HBK, WoMo, Bordatlas mfl.

Vad händer om jag laddar in dem alla med POI-Loader i min Garmin. Jag är övertygad att det finns massor av dubbletter eller trippletter i de databaserna! Vad händer om man får samma info flera gånger in i GPS'n?

Att gå genom de och rensa manuellt, antar jag tar alldeles för mycket tid.

hälsning
jyrki

Sv: Poi's med samma koordinater

Om jag inte har helt fel tror jag att det finns bara en fil i Garmin med POI, vilket då skulle betyda att den nya ersätter den gamla.

Sv: Poi's med samma koordinater

Det händer inte mer än att du får två eller flera ställplatser med samma koordinater men med olika namn. (De är ju döpta olika i Bordatlas och Womo). Man kan ju redigera filen i tex Excel där man kan sortera men det blir mycket jobb då filen är stor.

Tillbaka
Toppen