• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Poi's med samma koordinater

F

F.d. 25023

Guest
Jag har Garmin 660.

Jag håller på att sammanställa en ny ny "POIS att ladda ner till Garmin-katalog" på ställplatser för Europa. Det finns flera: HBK, WoMo, Bordatlas mfl.

Vad händer om jag laddar in dem alla med POI-Loader i min Garmin. Jag är övertygad att det finns massor av dubbletter eller trippletter i de databaserna! Vad händer om man får samma info flera gånger in i GPS'n?

Att gå genom de och rensa manuellt, antar jag tar alldeles för mycket tid.

hälsning
jyrki

F

F.d. 2692

Guest
Sv: Poi's med samma koordinater

Om jag inte har helt fel tror jag att det finns bara en fil i Garmin med POI, vilket då skulle betyda att den nya ersätter den gamla.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Poi's med samma koordinater

Det händer inte mer än att du får två eller flera ställplatser med samma koordinater men med olika namn. (De är ju döpta olika i Bordatlas och Womo). Man kan ju redigera filen i tex Excel där man kan sortera men det blir mycket jobb då filen är stor.

Toppen