• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Poi - uppdateringar

F

F.d. 52943

Guest
Jag har laddat ner bl.a. svenska husbilsplatser, gästhamnar mm till min TomTom med hjälp av de färdiga nedladdningsfilerna - Kanon!.

Efterhand dyker det upp nya ställplatser som jag gärna vill ha in i GPS´n. Måste jag börja skapa egna Poi´s via Poi Edit och försöka stoppa in dem en och en, eller planerar någon att uppdatera de färdiga filerna? (....hoppas...) :eek:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Poi - uppdateringar

Det kommer nästan alltid uppdateringar inom de flesta kategorier så det är rätt onödigt.
Skapar man en ny kategori för dessa så är det en annan sak för då försvinner dom inte vid uppdatering.
Det kan bli lite rörigt att hålla reda på vilka man lagt in själv när man lägger in en uppdaterad poi-fil, man brukar skriva över den gamla vilket gör att dom man själv lagt in i den kategorin går förlorade i alla fall.
Har man full koll och tycker att det är roligt att pula med sin navigator så kan man naturligtvis fylla på själv.
Platser man navigerar till ofta kan man lägga in i Favoriter som inte påverkas av poi-uppdateringar.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Poi - uppdateringar

Uppdateringar till våra Husbilplatser kommer med lite mellanrum. Brukar vänta tills det blir några stycken.
Notera bara vilket datum det är på den filen ni lägger in så blir det lätt att se när en ny kommer.
Uppdaterar också med Kingens uppdateringar i dom nya filerna.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Poi - uppdateringar

Alla under avinstallera är tillgängliga.
Klicka på den fil du vill ha och välj plats på din dator.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.835
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Poi - uppdateringar

Du har troligen problem med Java på din dator.
Pröva att rensa cache o cookies eller uppdatera IE o Java.
 
Toppen