• Nu finns det en Beta test av Nya Husbilsplatser!
    En beskrivning av nya funktioner hittar ni på : Klicka Här för Instruktion.
    Eller direkt till nya Husbilsplatser : Klicka Här för Nya Husbilsplatser.
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

PoI med HVO100 tankställen

thou

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
36591
Medlemskap
2025
Hej,

Jag har sökt lite på det här själv. På okq8s websida kan man söka efter tankställen och filtrera på HVO100. Man kan då klicka fram hela listan. På Shells webbsida kan man ladda ner en csv-fil med 330 kolumner för varje tankställe i hela Europa med bland annat latitud, longitud och kolumn för HVO100 och en annan för biodiesel (vad det nu är för nåt). På CirkelKs webbsida kan man filtrera på HVO100 och sedan ladda ner en csv-fil med koordinater. Med denna information har jag skapat ut filer som jag konverterade med gpsbabel till en gpx-fil. Denna har jag sedan konverterat med Garmin PoILoader till en gpi-fil. Denna bifogas här packad med zip, annars kunde jag inte bifoga någon fil, så packa upp till hvo100.gpi först för den som vill testa filen. Jag har lagt den i POI-katalogen på minneskortet till Garmin Camper. Då får jag upp en ny kategori under Egna POIs som heter hvo100. Dessutom har varje tankställe ett HVO100-prefix så söker man på HVO100 så får man upp listan där med. Jag har inte kört efter denna lista, men kontrollerat att de två mackar vi hittills tankat hvo100 på finns med :)

Så för andra intresserade av hvo-mackar i gps:en så kan man testa den här filen (begränsad till okq8, shell och circlek med ägande/samarbeten så st1 verkar också vara med). På egen risk vill tilläggas, dock har inte min gps brunnit upp än i varje fall.

Bilagor

• hvo100.gpi.zip
    49,7 KB · Visningar: 17
Toppen