• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

poi loader fixat hur får jag över till nuvi760

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Som sagt jag har nyss fått hjälp av kunniga HBK men nu skulle jag vilja lägga in alla intressanta stellplatser jag hittar här men har ingen aning hur jag gör kan man ta vilken som helst eller måste den hete något speciellt och hur går allt detta till får jag bara hjälp med en första uppladdning så grejar jag nog det sedan
 

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: poi loader fixat hur får jag över till nuvi760

Jag ska försöka förklara hur man gör...

Först måste du samla alla poi-filer som du vill ha i GPS:n i en mapp, jag kallar den alla pois, jag brukar dessutom skapa undermappar i huvudmappen så att jag får rubriker som t ex affärer, stellplatzer, campingar etc. Till varje poi-fil ska det höra en bmp-fil också med den bild som du vill ska visas på skärmen, filerna som hör ihop måste ha samma namn.

Koppla in GPS:n till datorn och när du ser att kontakt finns (datorsymbol på skärmen) så startar du programmet. Nu kommer programmet att söka efter GPS:n, troligvis sker det per automatik i annat fall följer du bara instruktionerna.

När det är klart kommer du att få leta reda på din mapp som innehåller filerna som ska laddas in. Jag brukar välja expressläget och sen sköter programmet resten.

Om inte programmet fungerar när du startar så kanske du har ett officefält som ligger på skrivbordet, jag måste alltid ställa mitt på dölj automatiskt för att poi-loader ska fungera.

Lycka till
Kicki
 
Toppen