• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

POI i Garmin Camper 890

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Du måste gå via ett minneskort. Går ej direkt med sladd från dator. Försökte ett bra tag med min 1090. ladda ner filen på kortet, sen in i Gps från kortet.
 

LOFBO

FD HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Skärhamn
HBK-Nr
4132
Medlemskap
2023
Du måste gå via ett minneskort. Går ej direkt med sladd från dator. Försökte ett bra tag med min 1090. ladda ner filen på kortet, sen in i Gps från kortet.
Så funkar det på min Garmin 780. Men 890 verkar använda Android som operativsystem. Varken Windows eller Mac hittar kortet när Garmin har formaterat det
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Du måste gå via ett minneskort. Går ej direkt med sladd från dator. Försökte ett bra tag med min 1090. ladda ner filen på kortet, sen in i Gps från kortet.
Kopierar GPI-filen direkt från datorn till min 1090 utan problem
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Kopierar GPI-filen direkt från datorn till min 1090 utan problem
Får prova igen, har alltid gjort så med min 680 men fick det inte att fungera med 1090. Bara laddning med originalkabeln ej kontakt med datorn. Usb-c kontakten var iofs. Lite svår o få i kontakten i. Kanske fel på min enhet.
 
Toppen