• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Poddradio

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Har använt dator i husbilar cirka 8-9 år för navigering, lägga upp rutter och lägga in resmål samt back-up på bilder man tar. Även lyssnat på alla CD skivor vi har som numera ligger på hårdisken. Nytt för året är att jag laddat ner poddradio Poddradio - fri nedladdning av sr:s program - sr.se till datorn. När man kör 3 -4 timmar på autoban så kan man lyssna på t.ex. sommarpratarna, Bosse bildoktor eller framför allt P3 Dokumentär. Lyssnar man via bilstereon så kan alla i bilen höra eller så lyssnar man själv i lurar.
Har man ingen dator så ladda till MP3 spelare istället. Vissa navigatorer kan även spela MP3.
Det var bara ett tips, kanske gammalt för några men nytt för andra. :music-icon:
 

Bilagor

  • Kartor,CD, MP3, Poddradio.JPG
    Kartor,CD, MP3, Poddradio.JPG
    248,6 KB · Visningar: 9
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Poddradio

Pod-radio var det bästa vi en dag hittade på!

Nu kan man lyssna på sina favoriter, främst från P1 när man åker, ladda ner via datorn till I-Pod och lyssna via bilradion som I-Pod'en kunde kopplas på direkt. Jättebra ljud!

Brukar ladda ner 20-40 timmar program innan vi åker, och sedan alltid automatiskt när man har datorn kopplat på nätet, att köra bil har nu blivit något som man väntar på för att kunna lyssna på t.ex de Ring-P1 avsnitt, som man missat.

hälsning
jyrki
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Poddradio

Kraever inte POD-radio att man aer uppkopplad hela tiden?
Eller aer det en lagringsmetod/
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Poddradio

Tack Dethleff,
alltsaa en digital form av kassettband.
 
Toppen