• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plattan har blivi knepig.

F

F.d. 55554

Guest
Min Samsung tab 4 platta har blivit knepig.
Helt plötsligt kommer det upp en ruta med texten.
"Ex antal program har stängts ner beroende på att din platta blivit överhettad."
Riktigt rolig när jag håller på att skriva in text på ett inlägg till Husbilsklubben.
ALLT bara försvinner, eller jag laddar ner något, tar en stund innan jsg kan starta något program.
Den har några år på nacken, kanske dags att skaffa en ny när vi kommer hem.
Plattan är i gång hela dagen, dels som navigator, internetläsare, musikspelare.
Kan alltid använda den som fotovisare!

Jojje
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@Gittan & Jojje - Ett par tips:
  • Avinstallera de appar du absolut inte behöver för tillfället (är ju enkelt att återinstallera om-utifall-att). Ju fler, desto bättre ur performancesynpunkt
  • Starta om plattan, jag gör det åtminstone ett par ggr i veckan. Ibland oftare
Du kan även prova Inställningar/Enhetsunderhåll och rensa RAM mellan omstarterna. (Enhetsunderhåll är nog vad det heter i Android 7 och nyare, kommer inte ihåg hur man gjorde dessförinnan).

Edit: För att återinstallera appar, gå till Google Play/Mina appar och spel/Bibliotek; där ligger alla de du någonsin installerat
 
Toppen